فناوری

کاهش حجم فایلها در حافظه

 

شما می توانید با استفاده از این ترفندها حجم فایل های موجود در کارت حافظه خود را کاهش دهید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که فایل ورد، تکس را برای فردی ارسال کرده باشید و این فایل در مقصد مد نظر شما به هم ریخته باشد. اغلب این اتفاقات برای فایل های ورد و آن هم زمانی که شما فایل را ایمیل می کنید رخ می دهد.

 

 

یکی از راه هایی که می توان از طریق آن از این رخداد جلوگیری کرد تبدیل فایل به یک فایل زیپ و یا RAR است که شما برای این کار می توانید برنامه مد نظر خود را از اینترنت دانلود کنید. یکی دیگر از مواردی که می تواند برای شما جالب باشد این است که فایل ها زمانی که فرمت آنها به زیپ و یا RAR تبدیل می شود از حجم آنها کاسته می شود. همچنین شما می توانید فایل های یکپارچه خود را که دارای حجم بالایی هستند را به چند فایل با حجم های کمتر البته با فرمت های بالا تبدیل کنید و زمانی که به آنها نیاز دارید فایل ها را به حالت اولیه خود بازگردانید.

اغلب سایت ها نیز بنا به دو دلیل بالا فایل های خود را جهت دانلود به فرمت های گفته شده قرار می دهند و شما برای استفاده از آن فایل، خود باید فایل مورد نظر خود را از حالت فشرده خارج کنید. یکی از برنامه های مفید و پر طرفداری که ممکن است جوابگوی نیاز شما باشد برنامه RAR می باشد این برنامه مورد استقبال نسبتا خوبی در میان برنامه های سبک خود قرار گرفته است به طوری که در گوگل استور این برنامه را تقریبا ۴۴۰ هزار نفر دانلود کرده اند و امتیاز این برنامه در نظر این استفاده کنندگان ۴٫۳ از ۵ می باشد.

این برنامه می تواند فایل های شما را به دو فرمت RAR و ZIP تبدیل کند و همچنین قابلیت خارج سازی فایل های شما را از فرمت های RAR, ZIP, TAR, GZ, BZ2, XZ, 7z, ISO, ARJ را دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا