پزشکی و سلامت

چگونه هورمون تستوسترون را افزایش دهیم؟

برای افزایش هورمون تستوسترون چه کار کنیم؟

همانطور که میدانیم غذاهایی که میخوریم روی هورمون های ما اثر میگذارند. غذاها روی سلامت بدن اثر میگذارند. محصولات غذایی همچنین روی هورمون تستوسترون تاثیر دارند.

تستوسترون هورمونی است که در توزیع چربی ، عضلات، تولید سلول های خونی ، رویش موی بدن و صورت ، میل جنسی و اسپرم سازی و نیز در حفظ تراکم استخوان موثرند بنابراین مردان علاقه زیادی دارند میزان تستوسترون خود را افزایش  دهند. برای افزایش تستوسترون باید از مواد غذایی طبیعی استفاده کنیم و ورزش کنیم.

این که میگوییم تستوسترون هورمون مردانه است به این معنی نیست  وجود این هورمون مردانه برای زنان اهمیتی ندارد. زنان هم به هورمون تستوسترون نیاز دارند زیرا برای میل جنسی و کاهش چربی ، حفظ بافت عضلانی و تراکم استخوان به تستوسترون نیاز دارند  ولی این میزان در زنان کمتر از مردان است. استروژن برای خانم ها مهم است اما نباید نسبت به تولید تستوسترون هم بی تفاوت بود.

کدام مواد غذایی میزان هورمون تستوسترون و میل جنسی را افزایش میدهند؟

راه های طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون

زرده تخم مرغ

 برای تقویت سطح تستوسترون میتوان از زرده تخم مرغ استفاده کرد. ویتامین D موجود در زرده تخم مرغ  است میزان تولید تستوسترون را افزایش میدهد.

اسفناج

اسفناج  هم عضلات را قوی تر می کند هم به طور طبیعی میزان تستوسترون را افزایش می دهد .به دلیل اینکه گیاه اسفناج پر از منیزیم است. افرادی که هم ورزش می کنند هم منیزیم مصرف می کنند تاثیر آن را   به خوبی احساس می کنند.

انار

تحقیقات نشان داده انار  میل جنسی را زیاد میکند. آب انار باعث افزایش میزان تستوسترون بزاق تا به طور متوسط  24 درصد میشود .  آب انار  باعث کاهش اضطراب و فشار خون میشود  و تاثیر مثبتی روی خلق و خو دارد.

قارچ

مصرف قارچ سطح تستوسترون را  تا دو برابر میتواند زیاد کند. قارچ  در کمک به فعالیت های فیزیکی موثر است .

در خانم ها و آقایان یا افزایش سن میزان تولید هورمون تستوسترون کاهش میابد. با استفاده از محصولات غذایی بالا میتوانید میزان هورمون تستوسترون را افزایش دهید و در نتیجه از میل جنسی و سلامت خود را بیشتر لذت ببرید.

افزایش هورمون تستوسترون

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا