روانشناسی

چگونه با بیماری پارکینسون مقابله کنیم؟

چگونه با بیماری پارکینسون مقابله کنیم؟

 

پارکینسون از جمله بیماری هایی است که در رده دوم بیماری های مربوط به اعصاب قرار میگیرد. اگر شما هم میخواهید با بیماری پارکینسون آشنا شوید و برای درمان پارکینسون اقدام کنید مطلب زیر را از دست ندهید.

بیماری پارکینسون چیست؟ نشانه های بیماری پارکینسون چیست؟

بعدازآلزایمر، پارکینسون شایع ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می آید.بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی است که موجب لرزش بدن ،سخت راه رفتن وحرکت کردن ومشکل هماهنگی مغزوعضلات می‌شود. شما می توانید بامصرف خوراکی های طبیعی، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.

برای جلوگیری از ابتلا به پارکینسون چه بخوریم؟

میوه‌های قرمز: دانشمندان ثابت کرده‌اند افرادی که به طور مرتب میوه‌های قرمز مصرف می‌کنند، به میزان 40 درصد کمتر در معرض بیماری‌های مغزی مانند پارکینسون قرار می‌گیرند. فلاوونوئیدهای آنتی‌اکسیدانی موجود در میوه‌های قرمز رنگ با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به مغز مقابله می‌کنند. توت‌فرنگی، مورد صحرایی، تمشک، شاه‌توت، قره قاط، زغال‌اخته و غیره فوق‌العاده هستند. ترکیب این میوه‌ها تأثیر بیشتری دارد و شما را از گزند این بیماری دور می‌کند. توصیه می‌کنیم افرادی هم که به این بیماری دچار شده‌اند، میوه‌های قرمز رنگ بیشتری میل کنند.

زیره، گلپر و آویشن:باکتری هلیکوباکترپیلوری، سمومی را تولید می‌کند که می‌توانند باعث بروز آسیب‌های مغزی شوند که به ابتلا و رشد بیماری پارکینسون می‌انجامد. برای مقابله با این باکتری، ادویه‌ بیشتری مصرف کنید. نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که زیره، گلپر و آویشن می‌توانند باعث نابودی رشد هلیکوباکترپیلوری ‌شوند.

چای سبز برای حفاظت نرون‌ها:توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون، از مصرف این چای غافل نشوید. حتی افرادی که قبلا به این بیماری دچار شده‌اند نیز حتما چای سبز بنوشند. این بیماران با نابودی سلول‌های مغزی و عدم کنترل عضلانی، خود را نشان می‌دهند. این عدم کنترل عضلانی به دلیل فقدان دوپامین بروز می‌کند. پولیفنول های موجود در چای سبز، اثر آنتی‌اکسیدانی دارد که از هورمون دوپامین در برابر حملات و آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند. از مصرف فیبرها غافل نشوید:رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات فرآیند نابودی نرون‌ها یا همان سلول‌های عصبی را مهار می‌کنند. از آنجایی که میوه و سبزیجات سرشار از فیبرها هستند، می‌توانند با یبوست نیز مقابله کنند.

بیماری پارکینسون

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا