آرایش و زیبایی

چگونه از بروز پیری جلوگیری کنیم؟

چگونه از بروز پیری جلوگیری کنیم؟

Senescence

 

چگونه مانع از پیری زودرس شویم؟

جلوگیری از پیری با انجام فعالیت های ورزشی

موثرترین و بهترین روش برای اینکه مانع از افزایش سن و بروز پیری شویم ورزش میباشد. ورزش کردن باعث شادابی و جلوگیری از افسردگی میشود. طبق قانون یک درصد بعد از سن 25 سال یک درصد از قدرت ماهیچه ای، سرعت،ظرفیت هوازی و دیگر عملکردهای فیزیکی به ازای هر سال از بین میرود. با ورزش کردن از پیری میتوان جلوگیری کرد. اگر قابلیت این را داشتیم ورزش را در یک شیشه بفروشیم قطعا به عنوان کم عارضه ترین دارو تجویز میکردیم.

در بیماران دیابتی ورزش با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش بافت چربی ، باعث کاهش دادن مقاومت به انسولین میشود و کارایی گیرنده های انسولین را افزایش میدهد و سبب پایین آمدن گلوکز خون میشود.

بیماران مبتلا به دیابت نوع اول که بدنشان فاقد انسولین است یا انسولین کافی در بدنشان تولید نمیشود، با ورزش کردن میتوانند میزان متابولیسم خود را افزایش دهند و انرژی خود را مصرف کنند در نتیجه پایین می آید و دیگر به رعایت رژیم های سخت و انسولین تزریقی نیازی نیست. در نتیجه این افراد از زندگی بیشتر لذت میبرند.

داروی فلوکستین که برای درمان افسردگی به بیمار تجویز میشود باعث باقی ماندن سروتنین بدن میشود و کاهش استرس و افسردگی بیمار را به دنبال دارد. با داشتن ذهن مثبت ، پویا بودن بدن ،ورزش کردن به صورت مداوم باعث تولید سروتنین و مواد شیمیایی دیگری را که  به ایجاد هیجان خوب در بدن کمک میکند تولید میشود.

برای جایگزین کردن ورزش ها پیاده روی خوب است و پیاده روی خصوصا به سالمندان توصیه میشود که از پوکی استخوان جلوگیری میکند و مانع از زمین خوردن هم میشود. شیوه زندگی سالم این است که هم تغذیه سالمی داشته باشیم و رژیم غذایی را رعایت کنیم همچنین از کشیدن سیگار جلوگیری کنیم و از تمامی عوامل استرس زا دور بمانیم.

راز جوان ماندن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا