حوادث

پیرمردی که به خاطر شک زن جوانش را کشت!/قتل همسر

پیرمردی که به خاطر شک زن جوانش را کشت!/قتل همسر

«پدرم دست‌بردار نبود؛ او چندین بار اقدام به قتل مادرم کرده بود، یک‌بار با وصل سیم برق به شیر آب حمام که خواهرم متوجه شد و مادرم نجات پیدا کرد؛ یک باردیگرهم با ریختن سم که خود مادرم متوجه شد در چای او چیزی ریخته شده است ، ولی …».

مادرم همسر دوم پدرم بود

پسر جوان درحالی‌که گریان و بی‌تاب بود، در اتاق مشاوره یکی از کلانتری‌های شهر اصفهان گفت: مادرم همسر دوم پدرم بود که حدود 20 الی 25 سال از او کوچک‌تر بود. پدرم همیشه سوءظن شدیدی به مادرم داشت و علت آن را تفاوت سنی زیادشان می‌دانست و می‌گفت مادرتان من را دوست ندارد؛ فقط از سر اجبار با من زندگی می‌کند و با افراد دیگری پنهانی در ارتباط است. پدرم چندین باردعوا به پا کرد که مادرتان با پسر همسایه در ارتباط است که باز اثبات شد هردوی آن‌ها بی‌گناه هستند. ولی پدرم دست‌بردار نبود؛ او چندین بار اقدام به قتل مادرم کرده بود، یک‌بار با وصل سیم برق به شیر آب حمام که خواهرم متوجه شد و مادرم نجات پیدا کرد؛ یک بار دیگر هم با ریختن سم که خود مادرم متوجه شد در چای او چیزی ریخته شده است.

ما اصرار داشتیم که از پدرم طلاق بگیرد

خلاصه پدرومادرم دائم باهم درگیری شدیدی داشتند؛ مادرم چندهفته‌ای را قهر کرده بود و به خانه فرزندانش پناه آورده بود و ما همیشه اصرار داشتیم از پدرم طلاق بگیرد؛ ولی او دلسوز پدرم بود و می‌گفت اگر طلاق بگیرم این پیرمرد بیشتر تنها می شود و کسی نیست از او مراقبت کند. درنهایت پدرومادرم باهم آشتی کردند و مادرم به خانه برگشت که دقیقا همان شب آنها مشاجره داشتند و پدرم به علت بیماری فکری که داشت و سوءظن شدید به مادرم، هرشب درب اتاق‌خواب را بر او قفل می کرد و به مادرم اجازه خروج نمی داد تا پدرم از خواب بیدارشود.

جنون و دیوانگی پدرم را گرفت

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه ساعت 6 و نیم صبح روز حادثه، جنون و دیوانگی پدرم را می گیرد و با چاقوی آشپزخانه مادرم را درحالی که خواب بود، با 40 ضربه چاقو به قتل می‌رساند و کمی هم با چاقو صدمات جزیی به خودش می زند تا قتل عمد مادرم راکتمان کند و قتل را غیرعمدی و دفاع از خود بداند. صبح هنگامی که من برای اطلاع از احوال مادرم وارد خانه شدم و صحنه را دیدم شوکه شدم و شروع به فریاد کشیدن کردم. همسایه‌ها از صدای فریاد من به خانه آمدند و با دیدن صحنه جرم با پلیس تماس گرفتند و ماموران هم بعد از انجام تحقیقات و اثبات جنایت توسط پدرم او را که پیرمرد 60 ساله بود دستگیر کردند. مادرم در حقیقت، قربانی بدبینی و سوءظن بی‌مورد پدرم شد. ای کاش قبل از اینکه کار به این جا بکشد، مادرمان را برای همیشه پیش خودمان می‌بردیم و اجازه نمی‌دادیم که به آن خانه برگردد.

بیماری روانی، متهم علت اصلی قتل

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در رابطه با این پرونده اظهار داشت: بیماری روانی فرد متهم و ادامه ندادن به توصیه ها و تحت نظر پزشک نبودن، علت اصلی بروز حادثه است. وی افزود: اختلاف سنی زوجین و نداشتن مهارت‌های ارتباطی وکلامی زوجین و گذشت بی حد و اندازه زوجه و برطرف نکردن قطعی مشکل از سمت طرفین سبب سوءتفاهمات و به حداکثر رسیدن سوءظن‌ها و رخ دادن مشکل شده است. این کارشناس مرکز مشاوره آرامش بابیان اینکه مشکل وحادثه موجود ریشه در جوانی و اوایل زندگی متهم دارد اظهار داشت: فساد اخلاقی فرد که از جوانی بااو بوده، در زندگی اول او هم این مشکل وجود داشته که به اطلاق زوجین از بروز مشکلاتی و با ازدواج مجدد و ادامه زندگی و درمان نکردن بیماری فرد مشکل به نهایت خود رسیده است. وی تصریح کرد: ازطرفی هم می‌توان گفت نداشتن جایگاه روانشناسی ومشاوره در زندگی افراد و زوجین سبب حل نشدن مشکل و بروز حادثه شده است.

مشاوره، بهترین راه برای حل اختلافات خانوادگی

کارشناس مرکز مشاوره آرامش اظهار داشت: افرادی که دارای مشکلاتی روانی هستند، بامراجعه به روانشناس و مشاوره می‌توانند از بروز این فجایع جلوگیری کنند، امابه علت نداشتن جایگاهی مناسب در زندگی افراد و بی توجهی به آن مشکلات به حداکثر  می رسند وتاحدی ادامه می‌یابد که حتی درمان، غیرممکن و طولانی‌مدت می‌شود. وی افزود: اگر زوجین این پرونده به مشاور یا روانشناس مراجعه می‌کردند و اهمیت مشاوره را در زندگی خود حفظ می‌کردند، سبب جلوگیری ازاین فاجعه می‌شد، ازطرفی هم بی‌اعتمادی و سوءظن نابه‌جا و تکیه بر اعمال و افکار واهی پدر خانواده سبب گرفتارکردن خود و دیگران شده است.

رابطه خشونت و فقدان معنویت در خانواده‌ها

این کارشناس اظهار داشت: ازبین رفتن جایگاه معنوی در زندگی افراد هم می‌تواند سبب بروز اینگونه خشونت‌ها شود.فردی که به داشتن فساد اخلاقی مشهور است، به همان چشم به همسر خود نگاه منفی می‌کند و سوء ظن شدید گریبان گیر او شده و سبب قتل فرد بی‌گناه شده است.

پیرمردی که به خاطر شک زن جوانش را کشت!/قتل همسر
پیرمردی که به خاطر شک زن جوانش را کشت!/قتل همسر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا