فرهنگ و هنر

پوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرمز کن اجباری شد !

مسئولان جشنواره کن 2015 عنوان کرده‌اند پوشیدن کفش پاشنه بلند بر روی فرش قرمز اجباری است.

مسئولان برگزاری جشنواره کن در جریان فرش قرمز نمایش فیلم «کارول» ساخته «تد هاینس» تعدادی از زنان را به علت نپوشیدن کفش پاشنه بلند به سالن نمایش راه نداد.

جشنواره فیلم کن که قوانین سفت و سختی برای فرش قرمز این رویداد سینمایی تعریف کرده، اخیرا از حضور زنان بر روی فرش قرمز و همچنین تماشای فیلم بدون پوشیدن کفش پاشنه بلند ممانعت کرده که این موضوع با واکنش‌های تندی همراه شده است.

پیش از نمایش فیلم «کارول» ساخته «تد هاینس» که یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره تاکنون بوده، برخی از زنان بالای پنجاه سال که عمدتا بدلیل مشکلات پزشکی از کفش پاشنه بلند استفاده نکرده بودند، به بیرون هدایت شده و در نهایت موفق به تماشای این فیلم نشدند.

پیش از این نیز ممنوع اعلام شدن عکس سلفی بر روی فرش قرمز از سوی برگزارکنندگان جشنواره نیز با واکنش‌های گوناگونی رو به رو شده بود.

مسئولان جشنواره کن هنوز واکنشی به این ماجرا نداشته‌اند، اما عنوان کرده‌اند پوشیدن کفش پاشنه بلند بر روی فرش قرمز اجباری است.

«آصف کاپادایا»، کارگردان ترکیه‌ای که مستند «امی» از او در جشنواره به نمایش گذاشته شد در صفحه توئیتر خود نوشت: همسر من نیز با چنین مشکلی بر روی فرش قرمز روبه رو شد، اما در نهایت توانست وارد سالن شود.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن از روز 14 می آغاز شده و تا 24 می در جنوب فرانسه ادامه خواهد داشت.

گفته می‌شود پاپیون برای آقایان نیز از ملزومات حضور بر فرش قرمز کن است.

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا