پزشکی و سلامت

هشدار، از استشمام بوی قهوه برشته جدا اجتناب کنید

 

افرادی که به صورت صنعتی به تهیه قهوه می‌پردازند و یا ‌صاحبان رستوران ها و کافی‌شاپ‌ها باید از استشمام بیش از حد بوی قهوه به دلیلی خاص دوری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان به افرادی که به نوشیدنی قهوه علاقه مند هستند و تمایل دارند قهوه خام را پس از برشته کردن مصرف کنند، هشدار می‌دهند بوی ناشی از برشته شدن قهوه می‌تواند آسیب جدی به ریه وارد کند.

 

گفتنی است، بر اساس جدیدترین تحقیقات هنگام برشته شدن قهوه و یا حتی دانه های ذرت ماده شیمیایی به نام diacetyl تولید می‌شود که استشمام آن می‌تواند، مواد سمی را وارد بدن کند.

 

بررسی ها نشان می‌دهد در سال های 1990 کارگران یکی از کارخانه های تولید ذرت بو داده شده در ایالات متحده با بیماری های شدید ریوی غیر قابل درمان و جدی مواجه شده و عده فراوانی جان خود را از دست داده‌اند.

 

ذرات ناشی از ماده شیمیایی diacetyl به قدری ریز است که می‌تواند وارد مخاط بینی و حتی سلول های گلو شود و فرد را با بیماری های جدی مواجه کند.

 

نتایج این تحقیق در مجله Milwaukeejournal به چاپ رسیده است و حاصل تحقیقات دانشگاه oregon است،افراد درصورت استشمام بیش از حد بوی قهوه برشته شده و یا ذرت بوداده شده امکان دارد به نوع خاصی از بیماری برونشیت مبتلا شوند.

 

بر این اساس پزشکان به افراد شاغل و کافی شاپ‌ها توصیه می‌کنند حتما در مکانی دارای تهویه مناسب کار کنند و از ماسک جهت انجام کارهای خود استفاده کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا