آرایش و زیبایی

نکاتی که باید در شستن مو رعایت کرد چیست؟

بسباری از افراد به طرز شستن درست مو دقت نمیکنند و به موهایشان آسیب میرسانند. ما اشتباهات رایجی را که افراد در شستن مو انجام میدهند را بررسی کردیم. در زیر به هر مورد میپردازیم.

چگونه موهایمان را بشوییم؟

شستن موها هر روز با شامپو:

اگر موهای خود را با شامپو هر روز بشوییم لایه هیدرولیپیدیک پوست سر که یک لایه محافظتی است از بین میرود. در اثر از بین رفتن این لایه که تشکیل شده از چربی میباشد پوست سر به مشکلاتی دچار میشود در نتیجه پوست سر تحریک میشود و دچار خارش میشود و باعث شوره زدن میشود. اگر در شستن موها افراط شود موها چرب میشود. شستشوی زیاد موها باعث تحریک شدن غدد ترشح کننده چربی طبیعی پوست میشود که به چربی پوست سر می انجامد. فقط 2 مرتبه در هفته موهایتان را با شامپو بشویید. اگر موهای سرتان خیلی چرب میشود دو روز یکبار آن ها را بشویید و گاهی از شامپوی خشک  برای شستشو استفاده کنید. شامپوی خشک نیازی به آب ندارد بلکه پودر مخصوصی است که با عبور از ریشه موها ،چربی موها را میگیرد.

آیا فکر میکنید موهایتان چرب است؟

گاهی به اشتباه تصور میکنیم موهایمان چرب است. دو روز که از شستن آن میگذرد موها چرب میشوند. توجه کنید این امر طبیعی است. موی چرب مویی است که همان روزی که حمام میروید اگر انگشتتان را بین موهایتان عبور دهید احساس چربی را بین موهایتان حس میکنید.

افرادی که تصور میکنند موهایشان خیلی سریع چرب میشود باید از شامپو برای موهای معمولی و در واقع شامپوهای هیدراتان استفاده کنند. برای شستن موها آب را ولرم کنید. زیرا آب گرم پوست سر را خشک میکند و  آب سرد تمام چربی ها را از بین نمیبرد.

شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده و موهای خشک شامل چربی هستند و احیاکننده و مغذی اند. این نوع از شامپوها برای موهای شکننده مناسبند و برای موهای دکلره شده خوب است. از این نوع شامپوها تنها چند هفته استفاده کنید وقتی موهایتان بازسازی شد دیگر استفاده نکنید. استفاده افراطی از این نوع شامپوها موها را خفه میکند. پس به سراغ شامپوهای ملایم بروید.

بیشتر شامپوهای کلاسیک سیلیکون زیادی دارند. سیلیکون  برای درخشان و صاف کردن فیبر مو به کار میرود. اما بدانید سیلیکون بسیار سنگینند و استفاده طولانی از آنها در سر ایجاد شوره میکنند.

از دکتر یا آرایشگر بخواهید یک شامپو مناسب موهایتان برایتان معرفی کند. حداقل یک روز در میان موهای خود را با شامپوهای بدون پارابن، بدون سولفات و بدون سیلیکون بشویید.این کار باعث میشود موهای سر نفس بکشد. این نوع شامپوها کف کمتری دارند پس برای کف بیشتر زیاد استفاده نکنید.

دقت کنید هنگام شستن سر، شامپو به پشت سر هم برسد نه اینکه فقط جلوی سر بشویید. در دست خود شامپو را بریزید و مقداری آب روی آن بریزید. دو دستتان را به هم بمالید و آنها را دو طرف سر و جلو و بالا سر بمالید. مطمین شوید شامپو به همه جا میرسد.باید موها را خوب آبکشی کنید و تارهای مو را از هم جدا کنید تا کفی باقی نماند. هنگامی که موها را میخواهید خشک کنید حوله را روی موها  فشار ندهید زیرا باعث کشیده شدن مو میشود . کسانی که به خصوص موهای شکننده ای دارند حوله جاذب و نرم استفاده کنند و آرام روی موها بمالند. بگذارید چند دقیقه حوله روی سر بماند. حوله را به هیچ وجه سفت دور سرتان نپیچید. هر گونه سفت کشیدن مو یعنی دچار خطا شدید.

نکات مهم در شستن موها

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا