پزشکی و سلامت

نوشیدنی‌های موثر برای رفع کم آبی بدن

 

برای رفع کمبود آب بدن خود بهتر است بعضی از نوشیدنی‌هایی که هم ویتامین بدن و هم کمبود آب بدن را تامین می‌کند را استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ گرمای شدید فصل تابستان باعث می‌شود با کمبود آب بدن مواجه شوید. پس برای جلوگیری از این مشکل باید فرد به صورت مکرر آب میوه بنوشد تا بتواند مایعات از دست رفته بدن خود را جبران کند.

 

غلام علی بثکی در این باره می‌گوید: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم روزه می‌گیرند بهتر است برای تامین کمبود آب بدن خود نوشیدنی‌های مناسبی را میل کنند.

 

وی در رابطه با بهترین نوشیدنی‌ها بیان کرد: این نوشیدنی‌ها مثل خاک شیر، شربت عسل، آب پوست هندوانه، دم نوش و چای سبز است.

 

وی ادامه داد: خاکشیر حاوی دانه‌های کوچکی است که برای رفع عطش بسیار مناسب است.

 

این متخصص سنتی در مورد شربت عسل گفت: این شربت بسیار مفید که از مخلوط آب، عسل و لیمو ترش درست می‌شود و برای تامین ویتامین”B”، کلسیم، آنتی اکسیدان و مواد آلی و معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بثکی افزود: همان طور که می‌دانید چای سبز برای ضدباکتری، ضد تورم ، ضد عفونت کننده، ضد افسردگی، ضد آلزایمر، پایین آوردن فشار خون، محرک تنفس، ضد قند و برای افرادی که معده درد دارند مورد مصرف است.

 

انواع پوست میوه‌ها حاوی فیبر و آنتی اکسیدان هستند و برای بهبود عملکرد بسیاری از سیستم‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی در مورد پوست هندوانه اظهار کرد: پوست هندوانه هم برای پایین آوردن تب استفاده می‌شود.

 

این متخصص طب سنتی برای ماه مبارک رمضان توصیه کرد: افراد در ماه مبارک رمضان کمتر گوشت و لبنیات بخورند و بیشتر میوه و سبزیجات برای تامین ویتامین و کمبود آب استفاده کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا