خانه داری

نقش نمک در نظافت منزل

نقش نمک در نظافت منزل

خیلی ها فکر میکنند نمک فقط به عنوان چاشنی غذا میباشد اما نمک کاربردهای مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره میکند.

نمک در نظافت منزل به ما کمک زیادی میکند. برای نظافت ظروف ، تعمیر مبلمان حصیری،تمیز کردن گلدان های مصنوعی،نظافت شومینه و نظافت گلدان ها میتوان از نمک بهره برد.

از بین بردن رسوبات از گلدان

وقتی گلی  را در گلدان قرار میدهیم با پژمردن گل و خشک شدن آن رسوبات و مواد معدنی روی دیواره گلدان به وجود می آیند که با آب راحت شسته نمیشود. پس با یک برس و مخلوط آب نمک دیواره گلدان را بشویید.

تمیز کردن گل های مصنوعی:

گل های مصنوعی چه پلاستیکی باشند چه ابریشمی با نمک پاکیزه میشوند. برای تمیز کردن گل های مصنوعی یک چهارم فنجان نمک بردارید و در یک پاکت بریزید و آرام پاکت را تکان دهید با این کار گل های مصنوعی مثل روز اول تمیز میشوند.

تعمیر مبلمان حصیری

با گذشت زمان و در معرض آفتاب بودن مبل هایی از جنس حصیر ، این مبل ها کهنه به نظ میرسند و رنگشان زرد میشود. برای تمیز کردن این مبل ها باید محلول نمک و آب گرمی را درست کنیم و برس را در آن بزنیم و مبلهای حصیری را تمیز کنیم و بگذاریم خشک شوند. برای نو ماندن مبل های حصیری سالی یک مرتبه این کار را انجام دهید

افزایش طول عمر جارو:

برای افزایش طول عمر جاروهایتان بعد از استفاده از آنها ، آنها را به مدت 20 دقیقه در یک سطل شامل نمک و آب داغ قرار دهید. بعد از بیست دقیقه جارو را از آب در آورید و اجازه دهید خشک شود.

پاک کردن منقل یا شومینه

وقتی قصد دارید منقل یا شومینه خود را خاموش و پاک کنید مقداری نمک روی شعله های آتش بپاشید تا روند سوختن آتش تسریع شود و کمتر دود کند. نمک باعث میشود خاکستر ایجاد شده از آتش راحتتر جمع شود.

پاک کردن ظروف:

برای اینکه ظروف از جنس مس یا برنج تمیز شوند نیاز به مواد شوینده نمیباشد. برای تمیز کردن چنین ظروفی به اندازه برابر سرکه، نمک و آرد را بردارید با هم مخلوط کنید، پارچه ای نرم را به این محلول آغشته کرده و ظرفتان را تمیز کنید و  در آخر ظرف را با کف صابون و آب گرم بشویید.

از بین بردن لکه های چربی فرش

4 پیمانه الکل سفید بردارید و با یک پیمانه نمک مخلوط کنید . با فشار زیادی با یک دستمال آغشته به محلول تهیه شده در جهت خواب فرش روی لکه چربی بکشید و آن را بسایید تا لکه ها از بین بروند.

لکه های روی میز چوبی:

اگر روی میز چوبیتان جای ظروف شیشه ای مثل لیوان به صورت لکه باقی مانده است. چند قطره آب را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و به صورت خمیر در بیاورید، سپس با یک پارچه نرم یا اسفنج با خمیر تهیه شده روی لکه های به جا مانده روی میز بکشید و میز را از شر لکه ها راحت کنید.

نقش نمک در نظافت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا