اجتماعیاینترنت

نحوه فعالیت سایت رسمی «همسان‌ گزینی»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سایت همسان‌گزینی دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی‌کند بلکه واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند.

دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از سامانه ملی همسان‌گزینی که امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، افزود: واسطه‌های ازدواج افرادی مانند روحانیون، استادان دانشگاه و پزشکان مورد قبول جامعه هستند.

آنان اطلاعاتی که از دختران و پسران به منظور همسریابی در اختیارشان گذاشته‌اند را به اشتراک می‌گذارند و ما در قالب سامانه همسان‌گزینی از این دختران و پسران تست شخصیتی می گیریم. اگر مشخص شود که آنان دارای مشکلات روانی هستند دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی‌کنیم بلکه آن‌ها ابتدا باید درمان شوند.

فعالیت 350 سایت همسریابی غیرمجاز

وی افزود: سامانه همسان‌گزینی ، دختران و پسران سالم و هماهنگ با یکدیگر را پیدا می‌کنند، سپس خانواده‌ها و در نهایت دختر و پسر در فضای واقعی با یکدیگر آشنا می‌شوند. کل فعالیت سایت همسان‌گزینی معرفی جوانان به خانواده‌های جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: زمانی که 11 میلیون مجرد در کشورمان زندگی و 350 سایت همسریابی غیرقانونی فعالیت می‌کنند مشخص می‌شود که موضوع ازدواج مهم است و ما کاری نکرده‌ایم. پس ازدواج یکی از مسائل نظام محسوب می‌شود و جزو سیاست‌های ضروری کشور است؛ اما پرداختن به آن مانع توجه به اشتغال و مسکن جوانان نیست.

وی اضافه کرد: در سامانه همسان‌گزینی معیارهای اسلامی، ایرانی، علمی و تخصصی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن ما اقدامات پنج کشورغربی و شرقی را در زمینه ازدواج بررسی کرده‌ایم و مشخص شد که سامانه همسان‌گزینی کار بسیار خوبی است و امیدواریم این الگو کمتر از دو سال دیگر در سطح کشورهای اسلامی اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به دیدار و گفت‌وگوی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با ادیان توحیدی مانند مسیحیان، امیدواریم به زودی همایش خانواده در ادیان ابراهیمی برگزار شود.

وی با بیان اینکه سامانه همسان‌گزینی برای همه کشورهایی که دغدغه دینداری و خانواده را دارند، مهم است، تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت این سامانه 100هزار ازدواج در کشور به صورت سالانه افزایش یابد.

گلزاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: مسئله ازدواج برای همه جوامع مهم است و ما خانواده را مقدس می‌دانیم. قانون اساسی نیز خانواده را واحد اجتماع معرفی می‌کند و برای آن اهمیت زیادی قائل است. هیچ کاری در کشور نباید صورت بگیرد مگر آنکه در مسیر تحکیم خانواده باشد. بنابراین استفاده از شبکه‌های مجازی، ورزش، موسیقی و فعالیت زنان در اجتماع باید با محوریت ازدواج و تشکیل خانواده باشد و به آن آسیب نزند.

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا