آرایش و زیبایی

مژه‌هایی خیره‌کننده با این ترفندها

 

در اینجا 3 ترفند طبیعی برای بلند کردن مژه‌ها را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در خانه انجام دهید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقریبا همه خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند و خیره‌کننده داشته باشند و برای رسیدن به این هدف از لوازم آرایشی و یا مژه‌های مصنوعی کمک می‌گیرند. متاسفانه این محصولات حاوی مواد سمی است که می‌تواند موجب آسیب به پوست، چشم و مژه‌ها شوند. بهتر است برای بلند و زیبا کردن مژه‌ها به جای اعتماد به لوازم آرایشی از راه‌ها و مواد طبیعی استفاده کنید. در اینجا 3 راهکار طبیعی برای بلند کردن مژه‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

 

1-روغن کرچک

روغن کرچک می‌تواند به تقویت رشد موهای بدن همچون موی سر، ابرو و مژه بسیار کمک کند. این روغن به علت داشتن خواص ضدالتهاب و ضدباکتریایی که دارد باعث تقویت رشد موها و همچنین تقویت سلامتی فولیکول‌های مو می‌شود.

 

اگر می‌خواهید برای بلند کردن مژه‌های خود از روغن کرچک استفاده کنید، ابتدا آرایش صورتتان را پاک کنید و مژه‌های خود را بشویید. دو قطره از روغن کرچک را به پنبه‌ای بریزید. آن را روی مژه‌هایتان بگذارید به طوری که از ریشه مژه تا انتهای آن را در بر بگیرد. این کار را چند بار در طول هفته انجام دهید.

 

2-‌اسطوخودوس و روغن نارگیل

اسطوخودوس باعث رشد مو می‌شود و روغن نارگیل مانند تثبیت‌کننده‌ای عمل می کند که این حالت را تثبیت می‌کند. برای بهره بردن از این روش، نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و بین 2 تا 4 قطره اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید و آن را با پنبه‌ای روی پلک خود بگذارید (مانند روغن کرچک در قسمت پیش عمل کنید).

 

3‌-ماساژ پلک

ماساژ دادن پلک چشم موجب افزایش گردش خون در اطراف چشم شما می‌شود و در نتیجه به رشد بیشتر و بلندتر شدن مژه‌های شما کمک می‌کند. هر شب قبل از اینکه بخوابید، برای چند دقیقه پلک خود را ماساژ دهید. یادتان باشد قبل از این کار دستانتان را حتما بشویید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا