فناوری

مقایسه iPhone SE با آیفونهای دیگر

iPhone SE

ساختار آیفون SE بسیار شبیه به iPhone 5S است. سخت افزار آیفون 5S قوی تر از آیفون ۵ اس است. از جمله قابلیتهای آیفن SE این است که مدل  تراشه مرکزی این آیفن A9  است و دوربین iPhone SE آن ۱۲ مگا پیکسل شده است.

ویژگی تاچ ۳ بعدی در آیفون SE وجود ندارد

باوجود اینکه نمایشگر آیفون SE   چهار اینچ با رزولوشن 640*1136 میباشد اما iPhone 6S دارای نمایشگر ۴٫۷ اینچ با رزولوشن بیشتر و کانتراست بهتری است. همچنین پنل آیفون اس ای مانند آیفون 6س قابلیت تاچ ۳ بعدی ندارد. قابلیت تاچ ۳ بعدی باعث میشود با فشار دست کاربر بر صفحه نمایش کارهای متفاوتی را بتواند انجام دهد.

استفاده از سنسور آی‌دی تاچ قدیمی در طراحی آیفون SE

عیب دیگر گوشی iPhone SE این است که از سنسور قدیمی‌تر آیفون ۵ اس و ۶ بهره برده است. این درحالی است که باید از ادغام حسگر اثر انگشت و دکمه HOME جدیدتر آیفون 6 اس که گوشی را در کسری از ثانیه باز میکرد استفاده میکرد. حسگر آیفون se با آیفن 6s و گلکسی 7 قابل مقایسه نیست با این حال این محصول جدید اپل هم سریع است.

دوربین سلفی ضعیفتر

دوربین سلفی آیفون SE ضعیف است و در واقع سنسور دوربین ۱٫۲ مگا پیکسلی IPHONE 5S با دیافراگم  f/2.4 میباشد. اما در گوشی IPHONE 6S دوربین سلفی آن 5 مگا پیکسل میباشدو دیافراگم آن f/2.2  است. با این وجود به عنوان فلاش سلفی از روشنایی نمایشگر میتوان بهره برد.

نسخه 128 گیگا بایتی iPhone SE  وجود ندارد.

در آیفن iPhone SE  قابلیت Taptic Engine حذف  شده است.Taptic Engine  یک لرزش یا ویبره کم در هنگام دریافت اطلاعات ایجاد میکند شاید نبود این قطعه نداشتن تاچ ۳ بعدی است.

سرعت دانلود شبکه‌های LTE بین 5 تا 25 مگابایت در ثانیه است. آیفون SE امکان استفاده ازآنتن MIMO  و LTE Advanced  را ندارد. همچنین به دلیل نداشتن آنتن MIMO در فواصل طولانی تر این آیفن امواج وای فای کمتری را میتواند بگیرد.

با وجود این معایب، آیفون اس ای دارای عمر شارژ بیشتری به نسبت آیفونهای دیگر است. برجستگی دور دوربین در قاب پشت در این آیفن حذف شده است که ظاهر بهتری پیدا کرده است. که البته این کار هزینه بالایی هم داشته است.

مزایا و معایب گوشی IPHONE SE

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا