پزشکی و سلامت

مضرات رژیم لاغری( Diet) با چای سبز چیست؟

آیا رژیم لاغری با چای سبز  خطرناک است؟

طبق گفته های یک محقق طب سنتی بعضی از خانم‌ها برای لاغر شدن بیش از حد چای سبز  مینوشند، مصرف زیاد چای سبز برای در رژیم لاغری باعث میشود ابتلا به کم‌خونی در این زنان بیشتر شود. زیرا مصرف مداوم و بلافاصله چای سبز  پس از غذا از جذب آهن در بدن جلوگیری میکند.
مصرف بیش از حد مرغ و پایین آمدن مصرف گوشت قرمز  یکی از عوامل ایجاد کم خونی در افراد است .  زیرا گوشت قرمز دارای آهن بیشتری است و مصرف گوشت قرمز برای مبتلایان به کم خونی مفید است اما  بعضی از افراد  به مصرف مرغ علاقه زیادی دارند و همانطور که میدانیم  اکثر مرغ‌ها هورمون زیادی دارند که باعث بروز مشکلات زیاد در  افراد میشوند.  مشکل کم خونی در خانم ها نسبت به کم خونی در مردها شایع تر است زیرا زنان در زمان پریود دارای خونریزی‌های مکرر  هستند که در نتیجه باید  با مصرف غذا‌های آهن دار کم خونی خود را برطرف کنند.

علائم کم خونی جیست؟

از نشانه‌های بیماری کم خونی در افراد  میتوان به سردی در ناحیه پا ، زردی صورت ، ضعف اعصاب ، سرگیجه،ریزش مو ، پفت کردن پلک، خستگی مفرط ،سردرد، خواب زیاد، و  ورم پا اشاره کرد.
برای درمان کم خونی میتوان از مویز استفاده کرد.  برای درمان کم خونی مصرف شیره انگور و مویز بسیار توصیه می‌گردد که خیلی‌ ها خواص آن را نمی‌شناسند و این ماده ارزشمند غذایی را مصرف نمی‌کنند.
در بروز بیماری کم خونی  رژیم غذایی خودسر و مصرف بسیار زیاد چای سبز مؤثر  است. متاسفانه در خانم‌ها گرفتن رژیم خودسرانه غذایی و بدون نظارت پزشک مشاهده می‌شود که این عامل در ظهور بیماری کم خونی تاثیر دارد . به خاطر لاغر شدن خیلی از خانم‌ها به مصرف چای سبز میپردازند  که در نتیجه احتمال ابتلای آنها به کم‌ خونی را بیشتر می‌شود، زیرا به طور مداوم و بلافاصله بعد از غذا  خوردن چای سبز مانع از جذب آهن می‌‎شود و  فرد  مبتلا به بیماری کم خونی میشود .

diet

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا