تازه ها

مصرف مکمل های بدنسازی غیر مجاز سبب ناباروری می‌شود

نسل فردا: به گفته محمدرضا شانه ساز،رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، مصرف انواع داروها و مکمل های ورزشی غیرمجاز در سالن های بدنسازی از عوامل مهم ناباروری در جامعه است، مکمل های قانونی و مجاز انحصارا در داروخانه ها قابل تهیه است و نه جای دیگر.

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، وی در هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: یکی از معضلات اجتماعی در کشور که با بحث حفظ بنیان خانواده در ارتباط است موضوع اختلالات جنسی بوده و از آنجایی که اولین و مهمترین واحد اجتماعی در دین مبین اسلام خانواده است و بر گسترش آن تأکید شده توجه به رفع مشکلات اختلالات جنسی نیز در خانواده ها حائز اهمیت است.

دکتر شانه ساز با اشاره به اینکه معضل اختلالات جنسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند خانواده ها را دچار آسیب کند گفت: این مسئله برای جوامع بشری تهدید به شمار می رود و در کشور ما دیر به این مسئله توجه شده است.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه آمار طلاق و جدایی نشان می دهد زنگ خطر فروپاشی خانواده به صدا درآمده است، گفت: با توجه به اهمیت مسئله اختلالات جنسی در بزرگ ترین گردهمایی داروسازان ایران، این موضوع مدنظر قرار گرفته و یکی از محورهای اصلی همایش است و توسط کارشناسان و اساتید این محور در نظر گرفته شد.

شانه ساز با اشاره به اینکه در زمینه اختلالات جنسی معضلات فراوانی وجود دارد گفت: مصرف داروهای غیرمجاز در ورزشگاه ها و مراکز بدنسازی بر روی سلامت جنسی آنها تأثیرگذار است و داروسازان و داروخانه ها با این تیپ از مراجعات همراه بوده بنابراین لازم است این مسائل در همایش های بزرگ داروسازان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطبا و داروسازان با درخواست غیرمنطقی داروهای هورمونی همچون تستسترون مواجه هستند گفت: این مکمل ها از کانال های قاچاق وارد می شود و گاهی مربیان ورزشی آن را توصیه کرده که حتی یک بار مصرف مکمل های غیرمجاز جهت بدنسازی می تواند سبب ناباروری فرد شود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خاطرنشان کرد: ارتباطات جنسی خارج از دستور شرع با گسترش فضای مجازی، بروز عفونت ها و بیماری های مقاربتی و … از جمله مسائلی است که سلامت خانواده و باروری آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و این مسائل نیز در همایش مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا