پزشکی و سلامت

مصرف جعفری زایمان را آسان می‌کند

 

مصرف جعفری به علت افزایش انقباض عضلانی بدن می‌تواند موجب زایمان راحت گردد.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خواص جعفری گفت: بسیاری از افراد از جعفری به عنوان تزئین و دورچین غذا استفاده می‌کنند. جعفری به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد به عنوان مولتی ویتامین محسوب می‌شود، هر 10 گرم جعفری 4 تا 5 کالری دارد و منبع خوبی از ویتامین A وC محسوب می‌شود.

 

وی افزود: جعفری مقادیر کمی از کلسیم و آهن را در خود جای داده است. در 10 گرم سبزی 2 برابر میزان مورد نیاز ویتامین K را برای بدن تامین می‌کند، همچنین مقادیری از ویتامین B مانند ویتامین B1،B2،B3،B5،B6 اسید فولیک را در بر می‌گیرد .جعفری حاوی املاحی مثل فسفر،‌کلسیم ، منیزیم، منگنز، آهن، روی و پتاسیم است که نقش مهمی در سلامت جنین به ویژه در سه ماهه سوم بارداری دارد.

 

وی در خصوص تاثیر جعفری در انقباضات ماهیچه‌ای و زایمان راحت گفت: جعفری حاوی کلسیم است که برای انقباضات ماهیچه‌ای بسیار مفید است و از آنجایی که برای خروج جنین از کانال زایمان نیاز به انقباضات عضلانی موثر مادر داریم لذا باید توجه ویژه به منابع کلسیمی داشته باشیم.

 

فرح‌بخش در خصوص تاثیر مصرف جعفری در کاهش روند پیری بیان کرد: جعفری علاوه بر ویتامین حاوی لوتئین از خانواده فلاونوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان برای مقابله با رادیکال‌های آزاد و حفاظت سلول‌ها در مقابل آسیب‌ها کمک می‌کند. مصرف جعفری با بالا بردن سطح آنتی اکسیدان برای فرآیند پیری را در بدن کاهش می‌دهد.

 

این متخصص تغذیه هشدار داد: روغن جعفری به علت افزایش تحریکات انقباضی عضلات موجب زایمان زودرس می‌گردد، بنابراین مصرف آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا