حوادث

متلاشی شدن باند سرقت های حرفه ای در پایتخت – دستگیری سارقان حرفه ای

متلاشی شدن باند سرقت های حرفه ای در پایتخت – دستگیری سارقان حرفه ای

طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران ،خودرو ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک دستگاه خودرو مزدا سواری تصادفی سنگین کرده و به  ناچار متوقف می شود؛راننده ماکسیما از محل متواری شده، اما ….

اجرای طرح مهار و دستگیری یکی از سارقان

یکی از شهروندان پایتخت، طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داد که سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیمای سفید رنگ، در حال سرقت لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه هستند .
با اطلاع خبر وقوع سرقت ، بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده محل وقوع سرقت جهت شناسایی خودرو سارقان به مرحله اجرا گذاشته شد ؛ با شناسایی خودروی سارقان ، مأموران کلانتری به راننده ماکسیما دستور ایست داده، اما وی با افزایش سرعت اقدام به فرار می کند .
طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران ، خودرو ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک دستگاه خودرو مزدا سواری تصادفی سنگین کرده و به  ناچار متوقف می شود؛ راننده ماکسیما از محل متواری شده، اما سرنشین خودرو به نام فرهاد(30 ساله ) توسط مأموران دستگیر و در همان بازرسی اولیه از داخل خودروی ماکسیما ، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل چادر مسافرتی، سیستم پخش خودرو ،ساک ورزشی و … کشف و توقیف می شود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سرقت های داخل خودرو با انواع خودروهای مسروقه

با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی، فرهاد به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شناسایی شد؛ همچنین در بررسی ارکان خودرو ماکسیما به دست آمده از سارقان ،کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو دارای سابقه سرقت بوده و چند روز پیش سرقت شده است. فرهاد ضمن اعتراف به مسروقه بودن خودرو ماکسیما ، راننده خودرو ماکسیما به نام محمدامین ( 35 ساله ) را به عنوان همدست خود در شب دستگیری و همچنین سرکرده گروه سارقان خودرو و داخل خودرو معرفی کرد . کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه محمدامین ، به مخفیگاه وی مراجعه و در تحقیقات نامحسوس پلیسی از محل اطلاع پیدا کردند که محمدامین همزمان با متواری شدن از دست مأموران ، از مخفیگاهش نیز متواری شده است . با معرفی دو عضو دیگر گروه از سوی فرهاد ، دستگیری سپهبد(  30 ساله ) و امیراشکان ( 32 ساله) در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو نفر آنها در داخل مخفیگاه هایشان  دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی به عنوان سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو مورد شناسایی قرار گرفتند .
هر سه متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده  ها فقره سرقت داخل خودرو در مناطق غرب، شمال و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشتند که تمامی سرقت هایشان را با استفاده از خودروهای مسروقه ماکسیما و مزدا انجام داده و خودروهای مسروقه را پس از گذشت یک هفته، در سطح شهر رها و خودروی دیگری از همان مدل خودرو را جهت ادامه اقدامات مجرمانه شان سرقت می کردند . نهایتا آخرین عضو متواری در حقیقت سرکرده گروه ( محمد امین با 6 فقره سابقه دستگیری ) نیز در آخرین مخفیگاهش شناسایی و دستگیر و همانند سه متهم دیگر پرونده ، صراحتا به ده ها فقره سرقت داخل خودرو و همچنین سرقت هفت دستگاه خودرو ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد . سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ،گفـت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت داخل خودرو در محدوده شمال ، غرب و شمال غرب تهران در طول شش ماه گذشته ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود و سیر مراحل قانونی جهت استرداد اموال به پلیس مراجعه کنند.

باند پایتخت
متلاشی شدن باند سرقت های حرفه ای در پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا