پزشکی و سلامت

لنزهای فصلی ایمن‌ترین گزینه برای مصرف کنندگان

 

لنزهای فصلی به عنوان بهترین و ایمن‌ترین گزینه برای مصرف کنندگان به شمار می‌روند.

دکتر کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: لنزهای تماسی بر اساس وضعیت انکساری و خصوصیات قرینه‌ای فرد و نیز مدت زمان استاندارد کاربرد از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند می‌باشند که پس از انجام معاینات تخصصی چشم تجویز می‌شود.

قابلیت اکسیژن رسانی کافی، استقرار صحیح بر سطح قرنیه، تأمین سهولت و دقت و راحتی دید بیمار از برجسته‌ترین ویژگی‌های یک لنز مطلوب به شمار می‌روند.

 

کی‌پور اذعان کرد: لنزهای تماسی به دو نوع نرم و سخت تقسیم می‌شوند که نوع نرم آن‌ها به طور وسیع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر زمانی لنزها در انواع سالیانه، فصلی‌، ماهیانه و روزانه موجود هستند، هرچه لنز از محتوای آب بیشتری برخوردار باشد قابلیت اکسیژن رسانی آن بیشتر بوده و امکان تنفس بهینه‌ی قرنیه را فراهم می‌نماید.

 

وی در ادامه عنوان کرد: انحنای پایه‌ی لنز به انحنای اولیه‌ی مربوط به سطح خلفی لنز اطلاق می‌شود که باید با انحنای قدامی قرنیه یکسان و متناظر باشد تا لنز در مرکز قرنیه استقرار یابد و مقدمات دست یابی به دید واضح و فاقد اعواج فراهم گردد. تجویز وفیت  لنز با انحنای متناسب با انحنای قرنیه فرد صورت می‌پذیرد.

همچنین اگر فرد دارای آستیگماتیسم باشد از لنزهای توریک استفاده می‌شود که با طراحی‌های متفاوتی برای تضمین سهولت و دقت دید عرضه می‌شوند.

 

شایان ذکر است در حال حاضر لنزهای فصلی در فواصل زمانی 3 ماهه جایگزین می‌شوند که بهترین و ایمن‌ترین گزینه برای کاربران لنزهای تماسی به شمار می‌روند و امکان بروز عوارض نامطلوب را تقلیل می‌دهند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا