پزشکی و سلامت

قی کردن بعد از خوردن غذا, از سفید شدن موها پیشگیری می کند!

 

بهترین کار برای پیشگیری از سفید شدن موها پاکسازی بدن از بلغم است. قی کردن بعد از خوردن غذا بسیار به رفع بلغم کمک می‌کند.

راه‌های پیشگیری از سفید شدن موها با طب سنتی

لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره راه‌های پیشگیری از سفید شدن موها اظهار داشت: سفید شدن زودهنگام موها نشانه غلبه سردی در بدن است. بهترین کار برای پیشگیری از سفید شدن موها پاکسازی بدن از بلغم است. قی کردن بعد از خوردن غذا بسیار به رفع بلغم کمک می‌کند. البته این کار حداقل یک بار در ماه صورت گیرد. قی کردن یا استفراغ عمدی به پاکسازی معده کمک می‌کند و بعد از قی کردن باید استراحت کرد.

از دیگر کارهایی که می‌توان برای پیشگیری از سفید شدن موها انجام داد, تقویت ریشه موها است. اگر فرد غذای با کیفیت مصرف کند خون صالح و خوبی در بدن ساخته می‌شود که به تقویت و رشد بهتر مو کمک می‌کند.

 

پرخوری زیاد به مو آسیب وارد می‌کند

مصرف بیش از حد غذا و عدم هضم مناسب در معده موجب آسیب رسیدن به موها می‌شود چرا که خون غلیظی تولید می‌شود که این خون غلیظ مانع تغذیه مناسب موها خواهد شد.

 

موادی که سفید شدن موها را به تاخیر می اندازند

مصرف ادویه‌های گرم مانند دارچین و فلفل در غذاها برای به تاخیر انداختن سفید شدن موها مفید است.

 

موادی که به سفید شدن موها کمک می کنند

مصرف میوه‌های رطوبت زا مانند هندوانه, میوه‌های تابستانی, مصرف بیش از حد ماهی, حلیم, حلواهای شیرین پر روغن  به سفید شدن موها کمک می‌کند.

 

برای پیشگیری از سفید شدن موها از مصرف بیش از حد آب باید پرهیز کرد

از راه‌های پیشگیری از سفید شدن موها این است که افراد زیاد اب نخورند, زیاد حجامت یا خونگیری نکنند, از نزدیکی جنسی بیش از حد بپرهیزند, از شستن سر با آب سرد بپرهیزند.

روغن مالی پشت گوش‌ها, ملاج و پیشانی با روغن های گرم مانند روغن سیاه دانه به پیشگیری از سفیدشدن موها کمک می کند. البته باید دانست که حداقل این کارها را باید یک سال تداوم داشته باشد.

منبع:tasnimnews.com

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا