فرهنگ و هنر

قوانین عجیب «داعش» برای کافی نت‌ها

 

داعش از اینترنت برای جذب جوانان استفاده می کند. 40 هزار حساب اینترنتی از سوی داعش در شبکه های اجتماعی مختلف در حال فعالیت هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، به نقل از روزنامه رای الیوم؛ گروه تروریستی داعش در منطقه الرقه سوریه که دو سال است بر آن سیطره پیدا کرده قوانین عجیبی در خصوص کافی نت ها وضع کرده است.

 

بر پایه این گزارش؛ فعالان رسانه ای در الرقه اعلام کردند که داعش فعالیت های اینترنتی در کافی نت ها را تنها از ساعت 9 تا 17 مجاز دانست.

 

داعش اعلام کرده این قانون تنها ویژه نیروهای داعشی و کسانی است که با این گروهک همکاری می کنند.

 

این گروهک قانونی وضع کرده که به بازرسی دوره ای از کافی نت ها اشاره می کند و متخلفین از قوانین مورد نظر درباره اینترنت مجازات خواهند شد.

 

داعش به سه شرکت اجازه داد خدمات اینترنت در اختیار شهروندان قرار دهد. این شرکت ها نیز پذیرفته اند درصد بالایی از مبلغ دریافت شده از مشترکین خود را در اختیار داعش قرار دهند.

به گفته ساکنان محلی، گروه داعش اسامی همه مشترکینی را که دریافت کننده خدمات اینترنتی هستند در اختیار دارد و ارتباطات آنان را کنترل می کند.

 

لازم به ذکر است داعش از اینترنت برای جذب جوانان استفاده می کند. 40 هزار حساب اینترنتی از سوی داعش در شبکه های اجتماعی مختلف در حال فعالیت هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا