تازه ها

شروع جنجالی با دایی، ملاقات با ویسی در لیگ هفدهم

قرعه متوسط سپاهان در لیگ هفدهم |شروع جنجالی با دایی، ملاقات با ویسی

بر اساس برنامه اعلام شده از جانب سازمان لیگ تیم فوتبال سپاهان اولین مسابقه رسمی خود در لیگ هفدهم را روز جمعه هفته آینده در مقابل سایپا برگزار می‌کند تا کار کرانچار و تیمش برای جلب رضایت هواداران سپاهان آغاز شود. سپاهانی‌ها در شرایطی به میدان خواهند رفت که شاید میزبانی در بازی اول تا حد زیادی به سود این تیم تمام شده باشد و اینکه سپاهان در شروع لیگ در استادیوم نقش‌جهان و در مقابل چشم تماشاگران خودش به میدان می‌رود، یک نکته مثبت خواهد بود. از طرف دیگر قرعه‌کشی مسابقات این فصل در حالی هفته گذشته برگزار شد که سپاهان چینش پانزده حریف خود در طول هفته‌های مختلف لیگ را شناخت و مروری بر این قرعه نشان می‌دهد که نماینده فوتبال اصفهان آنچنان هم خوش‌شانس نبوده است.

1.سایپا

بازی سپاهان و سایپا شاید در جای خودش آنچنان مهم و حساس نباشد؛ اما زمانی‌که ببینیم علی دایی هدایت نارنجی‌پوشان را به‌عهده دارد شرایط تغییر خواهد کرد. بازی جنجالی سپاهان و نفت تهران در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی که با شکست اصفهانی‌ها همراه شد یک چهره ویژه داشت و جنجال علی دایی در کنار زمین باعث شد تا آن مسابقه در ذهن هواداران سپاهان بماند؛ با این حال علی دایی بعد از نزدیک به شش ماه دوباره به نقش‌جهان بازمی‌گردد تا در مقابل هواداران سپاهان به میدان برود.

2.پدیده

نماینده فوتبال مشهد امسال بازیکنان خوبی جذب کرده و مطمئناً به مانند فصل قبل باز هم یک تیم خطرناک خواهد بود. پدیده در فصل گذشته هم در هفته اول لیگ با تک‌گل محمدحسین مرادمند موفق به شکست سپاهان شد و این‌بار حضور محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی در خط حمله این تیم و تقابل آنان با سپاهان اهمیت این بازی را زیاد می‌کند.

3.پارس جنوبی

این تیم بوشهری شاید در ظاهر حریف خطرناکی نباشد، ولی نباید فراموش کرد که پارسی‌ها در سال گذشته هم در نقش‌جهان به میدان رفتند و تنها با یک گل در جام حذفی به سپاهان باختند؛ ضمن اینکه این تیم تقویت هم شده و در آستانه شهراورد فوتبال اصفهان برای این تیم یک حریف سرسخت خواهد بود؛ البته همین که سپاهان در این گرما به بوشهر نمی‌رود خودش یک شانس بزرگ برای این تیم است.

4.ذوب‌آهن

شهراورد فوتبال اصفهان در این فصل جایی برای تقابل امیرقلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار است و بازی دو تیم در استادیوم فولادشهر می‌تواند ظرفیت سکوهای این استادیوم را کاملاً پر کند. شهراورد فوتبال اصفهان بعد از دربی تهران مهم‌ترین بازی تیم‌های همشهری در لیگ برتر فوتبال ایران است و شکست یا پیروزی در این بازی می‌تواند سرنوشت یک مربی را در طول فصل تحت‌تأثیر قرار دهد.

5.سپیدرود

در این هفته دومین تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر به اصفهان می‌آید تا این تیم نسبت به فصل گذشته حضور در شهر جدیدی را تجربه نکند. سپیدرود هم به‌واسطه اولین فصل بازی خودش در لیگ برتر تیمی خطرناک است و نمی‌توان به سادگی از کنار نام این تیم عبور کرد.

6.فولاد

اولین سفر سپاهان به خوزستان آن هم در تابستان به هفته ششم لیگ موکول شده و گرمای این شهر بزرگ‌ترین مشکل برای شاگردان کرانچار است؛ اما بدون شک نکته مهم این بازی بازگشت دوباره ساسان انصاری به شهر اهواز و قرارگرفتن او در مقابل تیم فولاد است که می‌تواند اهمیت این بازی را به اوج خودش برساند.

7.پرسپولیس

مهم‌ترین بازی فصل سپاهان بدون شک این بازی است که بعد از نزدیک به یازده سال پرسپولیس را به استادیوم نقش‌جهان می‌کشاند. قرمزها در فینال جام حذفی سال 85 در ضربات پنالتی به سپاهان باختند و از آن تاریخ به بعد دیگر در نقش‌جهان بازی نکرده‌اند و بدون شک اهمیت رسانه‌ای این مسابقه بسیار زیاد خواهد بود.

8.نفت تهران

یکی از عوامل اصلی اخراج عبدالله ویسی در سال گذشته شکست نیمه‌نهایی جام حذفی در مقابل نفت بود که به سپاهان اجازه فینالیست‌شدن نداد؛ البته این فصل نفت نشانی از آن نفت سابق ندارد؛ ولی با این وجود نشستن علی کریمی بر نیمکت این تیم بسیار قابل توجه است.

9.سیاه‌جامگان

اکبر میثاقیان و سبک فوتبال دفاعی‌اش در هفته نهم در مقابل سپاهان قرار می‌گیرند و این مسابقه می‌تواند سه امتیاز شیرین در میانه‌های فصل را به حساب سپاهان واریز کند؛ البته به‌شرطی که تا آن زمان میثاقیان همچنان بر نیمکت نماینده فوتبال مشهد حضور داشته باشد.

10.گسترش فولاد

حضور سعید آقایی در تیم سپاهان روابط دو باشگاه سپاهان و گسترش فولاد را به‌شدت زیاد کرد و حتی عامل سفر هوشنگ نصیرزاده به اصفهان هم شد. در چنین شرایطی تقابل سعید آقایی با تیم سابق خودش می‌تواند بسیار جالب توجه باشد؛ البته لوکا بوناچیچ به‌عنوان سرمربی گسترش هم یک چهره ویژه برای سپاهانی‌ها خواهد بود.

11.پیکان

سیاوش یزدانی، مدافع میانی این فصل سپاهان در سال قبل بازیکن پیکان بود و رحمان احمدی، دروازه‌بان پیکان هم یک بازیکن محبوب در بین سپاهانی‌هاست. در هفته یازدهم حضور این دو نفر در مقابل یکدیگر شرایط بازی سپاهان و پیکان را تخت‌تأثیر قرار می‌دهد.

12.تراکتورسازی

هرچند که تراکتورسازی با هدایت یحیی گل‌محمدی ازلحاظ خرید بازیکن به‌شدت دچار مشکل است، ولی این دو تیم روز جمعه هفته گذشته در یک بازی دوستانه به تساوی یک بر یک رسیدند تا ملاقات بعدی‌شان به هفته دوازدهم موکول شود. سعید آقایی، مهدی شریفی و چند بازیکن دیگر از چهره‌های رسانه‌ای این بازی حساس هستند.

13.نفت آبادان

این بازی سپاهان در پاییز انجام می‌شود؛ ولی نفتی‌ها امسال تیم‌شان را تقویت کرده‌اند و حضور لوسیانو پریرا در خط حمله نفت می‌تواند یک نبرد خاطره‌انگیز را رقم بزند. آبادانی‌ها در سال گذشته سپاهان را در شهر خودشان بردند و در آخرین هفته‌های نیم فصل می‌توانند حریفی خطرناک باشند.

14.استقلال خوزستان

در این هفته سرانجام نوبت به ملاقات ویسی با سپاهان می‌رسد و سرمربی سابق اصفهانی‌ها به نقش‌جهان باز‌می‌گردد. ویسی با دلخوری از سپاهان جدا شد و به‌همین‌خاطر قرارگرفتنش در مقابل سپاهان بسیار مهم است و باید دید در آن هفته چه اتفاقاتی این بازی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

15.استقلال تهران

سپاهان و استقلال تهران در فصل گذشته هم ملاقات‌شان به هفته پایانی لیگ موکول شد و اگر سرنوشت قهرمانی لیگ کمی کشدار شود مطمئناً به مانند سال گذشته اهمیت این مسابقه بسیار بیشتر از همیشه خواهد بود. آرمین سهرابیان و مجتبی جباری از چهره‌هایی هستند که مورد توجه هواداران سپاهان قرار می‌گیرند

قرعه سپاهان در لیگ 17

نویسنده : مسعود افشاری

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا