پزشکی و سلامت

فواید سبوس برنج

 

سبوس برنج از جمله فرآورده‌های گیاهی است که برای پوست و مو بسیار مفید است. این فرآورده می‌تواند به عنوان بی‌کاربردترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول خون باشد.

دکتر قربانی متخصص عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خواص سبوس برنج گفت: مهم‌ترین فرآورده سبوس برنج، روغن آن است این چربی به عنوان پرکاربرد‌ترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول خون است.این روغن خاصیت ضد سرطان دارد و برای افزایش توازن ‌همسوساز خون ‌بسیار مفید است.

 

وی در ادامه گفت: این روغن حاوی ویتامین E است که برای پوست خاصیت ضد‌پیری و ‌ضدچروکی دارد. این روغن بسیار مفید خاصیت ‌ضدسرطان را دارد که پزشکان به تمام افراد در سنین مختلف مصرف این روغن را به اندازه مناسب توصیه می‌کنند.

 

وی افزود: روغن سبوس حاوی اسید‌های چربی است به سلول‌های مرده سطح پوست متصل شده، آنها را به آرامی بر‌می‌دارد و در ماساژ‌درمانی پوست به نرم و براق‌ کردن پوست موثر است.

 

وی در ادامه افزود: خود سبوس برنج حاوی ویتامین‌های B وE است که این ویتامین‌ها موجب تقویت موی سر می‌شود و رطوبت موی سر را حفظ می‌کند. از این فرآورده در تهیه صابون و شامپو و دیگر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: این فرآورده‌ ‌بدلیل خاصیت رطوبت‌دهی به پوست و جلوگیری از پیری پوست در کرم‌هایی که جنبه درمانی ‌در جهت خشکی و ترک‌های پوستی هستند استفاده می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: سبوس برنج در بهبود و گردش خون تأثیر به سزایی دارد. یکی از ‌بارزترین بعد استفاده از سبوس این است که اشخاص چاق را لاغر کند و برای درمان چربی شکم و پهلو ‌بسیارموثراست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود همه افراد به میزان لازم از سبوس برنج استفاده کنند چرا که ‌در تنظیم کلسترول خون، توازن قند خون، خاصیت ‌ضدسرطانی، درگاه‌های پوستی بسیار موثر است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا