پزشکی و سلامت

غذاهایی که با آلزایمر مبارزه می‌کنند

 

استفاده از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای و رژیم‌های Dash برای افرادی که به فشار خون مبتلا هستند، در جهت پیشگیری از آلزایمر موثر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛بر اساس مطالعات اخیر پزشکان گفته‌اند که هر آنچه می‌خوریم می‌تواند بر روی قلب اثر بگذارد و بر روی مغز انسان نیز بی‌تاثیر نیست.

 

یک مطالعه جدید توسط محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو صورت گرفته است که نشان می دهد یک برنامه‌ی رژیم غذای مناسب، بنام رژیم غذایی ذهن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 53 درصد کاهش دهد، حتی داشتن رژیم غذایی در حد متوسط نیز می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا یک سوم کاهش دهد.

 

بر اساس این مطالعات رژیم غذایی نامناسب تنها یکی از عواملی است که این بیماری را تشدید می‌کند، علاوه بر آن سیگار کشیدن، مطالعه نداشتن و ورزش نکردن از عوامل تشدید کننده آلزایمر محسوب می‌شوند.

 

مطالعه‌ای بر روی 900 نفر از افرادی که بین 58 و 98 سال سن داشتند،‌ صورت گرفت و نشان داد که این افراد علاوه بر زمینه‌های ژنتیکی به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب به این بیماری دچار می‌شوند.

 

استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و رژیم‌های غذایی Dash برای افرادی که فشار خون بالا دارند نیز در جهت پیشگیری از این بیماری موثر است.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا