پزشکی و سلامت

عوارض خطرناک پرتاب کردن کودک

عوارض خطرناک پرتاب کردن کودک

آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که با دیدن یک کودک او را در آغوش گرفته و سپس او را به بالا پرتاب میکنید؟ اگر شما عوارض این کار را بدانید دیگر چنین کاری با کودک نمیکنید. پرتاب کودک به سمت بالا و گرفتن او باعث ایجاد سندروم تکان کودک میشود که جان کودک را به خطر می اندازد. در مطلب زیر دلیل سندرم تکان کودک را طبق یافته های محققان شرح میدهیم. نظرات پزشکان و محققان در مجله Pediatrics چاپ شده است.

به گفته محققان آمریکایی براساس مطالعه جدید و  وسیع نظر صدها نفر پزشک در رابطه با سندرم تکان کودک پرسیده شد. به گفته پزشکان بالا پرت کردن کودک به کودک آسیب های جدی وارد میکند. این آسیبها میتواند خطر مرگ را برای کودک در پی داشته باشد زیرا باعث میشود بچه به کما برود، شبکیه به طور جدی خونریزی کند،در مغز خون جمع شود(هماتوم ساب دورال) و یا شاید به فوت کودک منجر شود.

ششصد و بیست و هشت پزشکی که برای مسئله پرتاب کودک در سمیناری شرکت کرده بودند پزشکانی بودند که در آمریکا در ده بیمارستان بزرگ کودکان به ارزیابی جراحتهای کودکان در اثر پرتاب به بالا پرداخته بودند.

در این سمینار بیشتر از 80% پزشکان اظهار کردند که اگر کودک زیر سه سال را تکان دهیم خون در مغزش جمع میشود. 90% کارشناسان هم گفتند به احتمال خیلی زیادی با تکان کودک ،شبکیه  او دچار خونریزی شدید میشود. 78% پزشکان هم گفتند احتمال دارد کودک به کما رفته و یا فوت کند.

هماتوم ساب دورال یا تجمع خون در مغز:

هماتوم ساب دورال یا خون مردگی در مغز به خونریزی میگویند که از سه غشای پوشاننده مغز، خون در زیر خارجی ترین غشا لخته میشود.

سندرم تکان کودک چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا