پزشکی و سلامت

عوارض استفاده از تکنولوژی روی دیسک گردن

دیسک گردن چیست و چگونه بوجود می آید؟

بافتی به نام دیسک بین مهره ها وجود دارد که وقتی این بافت از شکل طبیعی بیرون رود و باعث فشار آمدن به عصب های اطرافش بشود دیسک گردن نامیده میشود. دیسک گردن در اثر فعالیت طولانی ایجاد میشود که باعث ایجاد آرتروز میشود. افرادی که کارهای سنگین انجام میدهند بیشتر در معرض دیسک هستند.

درد دیسک میتواند به این صورت باشد که دردی تا پایین بازو ، دست یا قسمت داخلی کتف بوجود می آید . خواب رفتن و گز گز کردن از نشانه های دیسک گردن است.

در صورت صحیح ننشستن پای لپ تاپ و کامپیوتر و تلفن همراه دیسک ایجاد میشود. کارمندانی که سرشان طولانی مدت پایین است بیشتر در معرض ابتلا به دیسک گردن میباشند.
برای تشخیص دیسک از ام آر آی و زادیوگرافی ساده استفاده میشود.برای درمان در مرحله اول از تزریق در عضلات پیرامون ستون فقرات همراه با فیزیوتراپی استفاده میشود. فیزیوتراپی شامل ورزش‌های مخصوص و لیزر ، گرما درمانی و سرما درمانی میباشد.

در مرحله دوم گاز ازن را در اطراف ستون مهره ها تزریق میکنند سپس داخل کانال نخاعی آسیب‌دیده با کنترل اشعه X ، استروئید تزریق میکنند. برای تخلیه دیسک روش میکروسرجری استفاده میشود و عمل جراحی باز روی بیمار باید انجام شود.

دیسک بین سن 20 تا 40 سال معمولا اتفاق می افتد و حدود 10 درصد افراد در جهان به دیسک مبتلا هستند.

برای جلوگیری از دیسک باید در حین فعالیت حالت مناسب داشنه باشیم و به ورزش بپردازیم و نیز از بالش های طبی استفاده کنیم.

دیسک چیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا