پزشکی و سلامت

علائم مسمومیت چیست؟

علائم مسمومیت چیست؟

مسمومیت میتواند در اثر علائم مختلف ایجاد شود از جمله استنشاق گازها ،خوردن مواد غذایی و یا سموم

مسمومیت چه علائمی دارد؟

اسهال

درد عضلات

سردرد

حالت استفراغ و تهوع

نشانه های مسمومیت با گاز چیست؟

تندی نبض و تنفس

سرگیجه

تشنج

کبودی لبها و ناخنها

بیهوشی

در بعضی موارد سفیدی چشم ورم میکند، فرد دچار اختلالات گوارشی میشود ، همچنین سردرد، سرفه و ریزش اشک هم دیده میشود.

در مورد مسمومیتها چه کمک های اولیه ای باید انجام داد؟

 تا زمانی که به بیمارستان برسد بیمار را باید تا جای ممکن گرم نگه دارید. به بیمار مسموم شده مایعات و آب بدهید. اگر فرد مسموم شده با اسید مسموم شده باشد فرد را مجبور به استفراغ کردن نکنید. نصف قاشق جوش شیرین را بردارید و در دولیوان آب حل کنید و به فرد مسموم بدهید. اگر فرد با مواد قلیایی مانند مواد سفیده کننده لباس ،آب ژاول یا آمونیاک مسموم شده بود مخلوط سرکه و تخم مرغ و آب را به فرد بدهید و تلاش کنید بیمار استفراغ نکند و بدون وقت تلف کردن او را به بیمارستان برسانید. اگر فرد با گاز مسموم شده بیمار را مجبور به استفراغ کردن کنید و به فرد تنفس مصنوعی بدهید و ماساژ قلبی برایش انجام دهید تا وقتی که به بیمارستان برسد.

بعد از مسمومیت چه غذایی بخوریم؟

وقتی مسموم میشوید به دلیل اسهال و استفراغ مایع زیادی از بدنتان خارج شده است پس حتما باید مایعات را بخورید. نوشیدنی هایی که احتمال دارد وضعیت شما را بدتر کند استفاده نکنید اگر تراشه های یخ را بمکید باعث میشود حالت استفراغ شما از بین برود و مانع دفع آب بدن میشود. وقتی حالت  استفراغ تمام

شد نوشیدنی مانند آب سیب و آب را بنوشید. از خوردن محصولات لبنی و نوشابه ها هم بپرهیزید زیرا محصولات لبنی اسهال ایجاد میکنند و نوشابه های گاز دار دیواره معده را تحریک میکنند.

مسمومیت از دید طب سنتی :

یک متخصص طب سنتی میگوید بعد از مسمومیت باید مواد غذایی با خاصیت ضد قارچی استفاده کرد. مانند سیر ، زیرا سیر دارای خاصیت ضد ویروسی  و ضد باکتریایی میباشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. وقتی مسموم میشویم پتاسیم بدن کاهش میابد که با خوردن سیب و موز میتوان آن را برطرف کرد. همچنین خوردن ریحان در ماست و خوردن لیمو مفید است. بعد از مسمومیت دخانیات و کافئین نباید استفاده کرد. همچنین خودسر نباید دارو استفاده کرد. برای رفع مسمومیت جوشانده دارچین،ریشه زنجبیل و گون و شیرین‌بیان استفاده کنید.

علائم مسمومیت غذایی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا