پزشکی و سلامت

عفونت چشمی همراه با تاری دید را جدی بگیرید

 

یک اپتومتریست گفت: قرمزی چشم، ترشحات مکرر، سوزش و خشکی چشم از علائم عفونت چشمی در فرد است.

محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بروز عفونت‌های چشمی اظهار کرد: عفونت‌های چشمی ممکن است در اثر عوامل ویروسی یا باکتریایی و یا قارچی در افراد بروز پیدا کرده و یا از پیامدهای واکنش‌های آلرژیک در فرد محسوب شود.

وی در ادامه با اشاره به علائم و عوارض عفونت‌های چشمی گفت: به طور معمول عفونت‌های چشمی با قرمزی چشم، ترشحات مکرر، ایجاد تورم، ریزش اشک، حالت سوزش و خشکی در چشم تظاهر می‌یابد و در مواردی که توام با احساس درد، کاهش دید و تاری باشد باید به فوریت تحت مراقبت‌های تخصصی قرار گیرد.

این اپتومتریست بیان کرد: عفونت‌های چشمی که در اثر استفاده از لوازم آرایشی چشم غیر استاندارد و یا استفاده بیش از زمان مقرر از این فرآورده‌های آرایشی ایجاد می‌شود، امروزه با شیوع گسترده‌ای در میان بانوان همراه است.

وی افزود: استفاده از لوازم آرایشی چشم بیش از 3 ماه به افزایش ریسک عفونت‌ها و حساسیت‌های چشمی منجر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که رعایت بهداشت فردی و عدم تماس دست با چشم افراد از امکان ایجاد سرایت عفونت‌های چشمی می‌کاهد، گفت: شستشوی منظم پلک‌ها با شامپو بچه و پاک کردن کامل آرایش چشم در بانوان پیش از خواب در کاهش عفونت‌های چشمی تأثیرگذار است.

کی‌پور در پایان تصریح کرد: عموماً ریسک شیوع عفونت‌های چشمی در اثر استفاده از لنزهای رنگی غیراستاندارد که از طریق مراکز غیرمجاز ارائه می‌شود و مبتنی بر وضعیت انحنای قرنیه و دارای میزان اکسیژن رسانی‌ مناسب نیستند نیز به ایجاد عفونت‌ها و حساسیت‌های چشمی منجر می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا