پزشکی و سلامت

ظروف یکبار مصرف مواد شیمیایی را وارد بدن می‌کند

 

مصرف مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف باعث ورود انواع مواد شیمیایی و مشتقات شیمیایی به بدن و به ویژه ادرار می‌شود.

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و محقق طب سنتی ایرانی و اسلامی در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که ظروف یکبار مصرف 10 برابر مواد مورد نیاز برای بروز انواع سرطان‌ها را در خود گنجانده است، اظهار کرد: از دیرباز مصرف موادغذایی در ظروف بلورین، چینی و مسی در فرهنگ ما ایرانیان مرسوم بوده است. به طوری که هنگام پخش نذورات و یا در مجالس عزاداری از ظروف مسی، بلورین و چینی استفاده می‌شد.

 

وی افزود: داشتن لیوان‌های شخصی بلورین برای نوشیدنی آب و مایعات و همراه داشتن ظروف بلورین، چینی و مسی یا قاشق و چنگال‌های بلورین و نقره‌ای به جای ظروف یکبار مصرف از دیرباز میان مردم ایران مرسوم بوده است.

 

اکبری تصریح کرد: همیشه نمی‌توان گفت؛ جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها به نفع ما است بلکه ممکن است برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا زمینه‌ای برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها سخت و بدتر باشد و یک نوع واکسیناسیون برای انواع بیماری‌ها محسوب‌ می‌شود و باید به این نکته توجه کنیم، مصرف مواد غذایی در ظروف سنتی بعد از شست و شو کافی بهترین گزینه برای پیشگیری از انواع عارضه‌ها به ویژه سرطان است و به طبع ظروف سنتی بهتر از ظروف یکبار مصرف است زیرا مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف نسبت به ظروف سنتی مواد بیماری‌زا را بیشتری در خود گنجانده است.

 

این متخصص آسیب‌شناس و محقق طب سنتی ایرانی و اسلامی تأکید کرد: مصرف مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف باعث ورود انواع مواد شیمیایی و مشتقات شیمیایی به بدن و به ویژه ادرار می‌شود.

 

وی در پایان گفت: مصرف مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف برای همه افراد خطرناک است اما برای بانوان باردار و آینده کودکان آنها خطرناک‌تر است. زیرا ممکن است انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها از بدو تولد با نوزادان همراه باشد و زمینه را برای شیوع و بروی بیماری‌های مختلف مهیا سازد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا