آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه مرغ شکم پر (Stuffed Chicken) خوشمزه

چگونه مرغ شکم پر درست کنیم؟

 مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر:

 1 عدد مرغ (درسته با پوست)

دو  قاشق چایخوری   زرد چوبه

1 قاشق چایخوری   پودر کاری

به میزان لازم   نمک

به میزان لازم    روغن

1 عدد  پرتقال

نصف قاچ  لیمو

3/4 پیمانه آلو

 سه عدد  پیاز (متوسط خرد شده)

 فلفل به میزان دلخواه

 1 قاشق چای خوری دارچین

نصف پیمانه کشمش

طرز تهیه مرغ شکم پر:

یک عدد از سه پیاز خرد کرده را برمیداریم به آن فلفل و نمک میزنیم و آب لیمو را روی آن میریزیم. یک قاشق چایخوری زردچوبه را همراه با آب پرتقال به پیاز اضافه میکنیم و خوب مخلوظشان میکنیم. توجه کنید پوست مرغ سالم و یکدست باشد. در مرحله بعد مرغ را خوب می شوییم و مرغ را خشک میکنیم و آن را در ظرفی میگذاریم و مایه ای که باپیاز درست کردیم به آن اضافه میکنیم و تمام قسمتهای مرغ را به این مایه آغشته میکنیم. یعنی حتی داخل شکم مرغ و هم روی پوست و هم زیر پوست مرغ از این مایه باید ریخته شود.یک نایلون داخل ظرف کنید و در آن را محکم ببندید و 24 ساعت این مرغ را در یخچال بگذارید. هر 6ساعت یکبار در پلاستیک را باز کنید مرغ را بین مایه که در آن آغشته شده بغلتانید و روی کل مرغتان آب لیمو و آب پرتقال را بریزید و باز در پلاستیک را ببندید

روز بعد 2 پیازی که خرد شده را تفت میدهیم به اندازه ای که نرم شود.پیاز را در ظرفی بریزید . آلو ،ادویه کاری،کشمش ، 1 قاشق چایخوری زردچوبه، 1 قاشق چایخوری دارچین و کمی نمک روی آن میریزیم. بعد مرغ را از یخچال بیرون بیاورید.

همه مواد را از مرغ جدا میکنیم و ته سینی را یک ورق فویل میگذاریم. 1قاشق چای خوری روغن روی فویل بریزید و آن را چرب کنید. مرغ را در فر بگذارید و با موادی که تاره درست کردید شکم مرغ را پر کنید و آن را بدوزید و کمی روغن به پوست مرغ میزنیم و مدت 2.5 ساعت در فر گذاشته . یک ساعت اول حرارت را کم به سمت متوسط تنظیم میکنیم و بعد حرارت را زیادتر کنید. هر بیست دقیقه یکبار هم آبی که مرغ از خودش پس داده را رویش بریزید و در فر را سریع ببندید.

طرز تهیه مرغ شکم پرآموزش تهیه مرغ شکم پر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا