فرهنگ و هنر

شادمهر عقیلی سکوت خود را درمورد مرتضی پاشایی شکست !

ماجرای دوستی و رفاقت شادمهر عقیلی و مرتضی پاشایی در آخرین روزهای زندگی مرتضی پاشایی بالاخره مطرح و منتشر شد و یک روز پیش از اینکه پاشایی وارد اتاق آی سی یو شود، خبر گفتگوی تلفنی شادمهر با پاشایی، در فضای مجازی سروصدا کرد.

شادمهر عقیلی از مرتضی پاشایی گفت

ماجرای دوستی و رفاقت شادمهر عقیلی و مرتضی پاشایی در آخرین روزهای زندگی مرتضی پاشایی بالاخره مطرح و منتشر شد و یک روز پیش از اینکه پاشایی وارد اتاق آی سی یو شود، خبر گفتگوی تلفنی شادمهر با پاشایی، در فضای مجازی سروصدا کرد.

شادمهر در این تماس تلفنی که به واسطه یکی دیگر از خواننده های داخلی اتفاق افتاده بود، ضمن احوالپرسی با مرتضی پاشایی، از او خواسته بود که هر چه زودتر سلامتی اش را باز یابد و حتی به پاشایی پیشنهاد کار هم داده بود.

پیش از آن تماس، پاشایی در یکی از گفتگوهای مهم خود با رسانه ها درباره شادمهر گفته بود: «موسیقی شادمهری قطعا در کار بسیاری از هنرمندانی که حتی جنس صدای شان شبیه شادمهر هم نبوده تاثیر زیادی داشته و دارد.

شادمهر عقیلی: مرتضی پاشایی بهتر از خود من بود

کلا تاثیرگذاری موسیقی شادمهر بر کلیت موسیقی ایران را نمی شود کتمان کرد ولی در این بین خیلی ها بودند که به شادمهر نزدیک و نزدیک تر شدند و حتی مقلد او لقب گرفتند و دسته ای هم بودند که از این نوع موسیقی تاثیرپذیری داشتند و سراغ سبک و سیاق خودشان رفتند ولی من از آن دسته ای بودم که قطعا تاثیرپذیری از این سبک داشته ام و شادمهر حضوری پررنگ در ناخودآگاه ذهن من داشته ولی خوب از یک جا به بعد استایل و سبک خودم را بالاخره پیدا کردم و دیگر از این فضا فاصله گرفتم.»

مرگ مرتضی پاشایی، شادمهر عقیلی را هم مثل بسیاری دیگر از اهالی موسیقی، متاثر کرد. او ساعاتی بعد از آن اتفاق متنی نوشت که نشان دهنده ارادتش به هنرمند از دست رفته بود: «مرتضی رفت. درگذشت مرتضی پاشایی را از طرف خودم به جامعه هنری تسلیت می گویم و شاید به جرأت می توانم بگویم که یکی از استعدادهای موسیقی را از دست دادیم. روحش شاد و یادش گرامی. بغضم گرفته وقتشه ببارم چه بی هوا هوای گریه دارم…»

مرتضی پاشایی در بستر بیماری

ابراز علاقه شادمهر به پاشایی، بیش از یک سال از مرگ آن هنرمند جوان، همچنان ادامه دارد. اخیرا انتشار ویدئوی صحبت های شادمهر عقیلی در کنسرت 2015 تورنتو بار دیگر باعث شده روابط کاری بین این دو مورد توجه دوستداران این خواننده قرار بگیرد.

در ویدئویی که این روزها روی یوتیوب منتشر شده، شادمهر پیش از اجرای قطعه ای از آلبوم «پر پرواز» رو به حاضرین در سالن می گوید: «مرتضی همیشه می گفت من می ترسم اسم شما را در کنسرت هایم بیاورم ولی هر چی دارم از شما دارم. من خیلی خوشحالم که توانستم یک واقعیتی را قبول کنم و چقدر خوب است که یکی می تواند اینقدر خوب و حتی بهتر از خود من باشد.»

این ویدئو در شبکه های مجازی، در مدت زمان کوتاهی بیش از صد هزار بار دیده شده است و مورد توجه قرار گرفته.

 

 

پیام تسلیت شادمهرعقیلی برای درگذشت مرتضی پاشایی (سال پیش)

مرتضی رفت…درگذشت مرتضی پاشایی را از طرف خودم به جامعه هنری تسلیت می گویم و شاید به جرأت می توانم بگویم که یکی از استعدادهای موسیقی را از دست دادیم. روحش شاد و یادش گرامی.

بغضم گرفته وقتشه ببارم چه بی هوا هوای گریه دارم…

 

 

بیوگرافی شادمهر عقیلی :

شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱ در تهران)، خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده، ترانه سرا و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

بیوگرافی مرتضی پاشایی :

مرتضی پاشایی (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ – درگذشتهٔ ۲۳ آبان ۱۳۹۳) خواننده، نوازنده و آهنگساز پاپ ایرانی بود.
پاشایی در سال ۱۳۸۹ با قرار دادن ترانه‌هایش در اینترنت به شهرت رسید. او نخستین آلبوم رسمی خود، «یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ منتشر کرد. آلبوم‌های «گل بیتا» و «اسمش عشقه» دو آلبوم دیگرِ او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌صورت رسمی منتشر نشده‌بودند و آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان ۹۴ به طور رسمی منتشر شد.

 

 

هفته نامه تماشاگران امروز – شیک آهنگ – ویکی پدیا

گرداوری و تنظیم : پرشین وی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا