حوادث

سرقت به‌شیوه بیهوشی

سرقت به‌شیوه بیهوشی

ز طریق سایت دیوار افراد را شناسایی می‌کردم و در نهایت پس از گذاشتن قرار ملاقات، به شیوه مسموم‌کردن با آبمیوه اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه می‌کردم و… .

سرقت به‌شیوه بیهوشی

 فردی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پایتخت به مأمورین اعلام کرد که  مورد سرقت قرار گرفته و سارق به‌شیوه بیهوشی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه وی به ارزش تقریبی دومیلیون و 200هزار تومان کرده است. مالباخته گفت: آگهی مربوط به فروش گوشی تلفن همراه خود را در «سایت دیوار» ثبت کرده بودم که شخصی تحت عنوان خریدار با تلفنم تماس گرفت و پس از توافق بر سر قیمت خرید گوشی قرار گذاشتیم و جوانی حدودا 30ساله در محل حاضر شد. پس از توافق بر سر قیمت گوشی این جوان به‌بهانه گرفتن پول از برادرش، یک خودرو سواری دربست کرایه کرد و با یکدیگر رفتیم. در آنجا این شخص طی تماس با برادرش خواهان چند دقیقه فرصت از من شد و در نهایت من را به خوردن یک لیوان آبمیوه دعوت کرد. او به بهانه خرید آبمیوه از ماشین پیاده شد و پس از چنددقیقه با دو لیوان آب هویچ به ماشین بازگشت و دوباره به همان محل ملاقات اول خود بازگشتیم. در آنجا بود که این شخص مدعی شد پول خرید گوشی تلفن همراه توسط برادرش و از طریق سیستم شتاب بانکی به حساب بنده واریز شده است و به این بهانه از من خواست تا از طریق ATM موجودی حساب خود را چک کنم. در‌حالی‌که قصد مراجعه به پای دستگاه خودپرداز ( ATM ) را داشتم، دچار سردرد و سرگیجه شدیدی شدم. در آن شرایط تنها متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود توسط این شخص و فرارش از محل شدم.

شناسایی گوشی تلفن همراه مسروقه

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی با هویت مشخص شدند. بنابر اظهارات این شخص، وی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه با کارتن مربوط به قیمت یک‌میلیون و 600هزار تومان کرده و هیچ اطلاعی از مسروقه‌بودن آن نداشته است. شخص خریدارِ گوشی تلفن همراه عنوان داشت: این گوشی را به‌همراه کارتنِ آن، از فردی حدودا 30ساله خریداری کردم و باتوجه به همراه‌بودن کارتن گوشی، به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردم این گوشی مسروقه است.
شناسایی و دستگیری متهم با توجه به محل فروش گوشی تلفن همراه و مجهزبودن مغازه به سیستم مداربسته، کارآگاهان با بازبینی تصاویر به‌دست‌آمده و همچنین انجام چهره‌نگاری توسط مالباخته موفق به شناسایی تصاویر شخص سارق شدند و با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از متهم و همچنین سوابق مجرمین سابقه‌دار در پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار به‌نام محمد شدند که در زندان به‌سر می‌برد.

اعتراف به سرقت‌های مشابه

متهم پس از انتقال به آگاهی به سرقت گوشی تلفن همراه به‌شیوه بیهوشی و همچنین فروش مال مسروقه به‌صراحت اشاره کرد. متهم درخصوص انگیزه سرقت‌هایش عنوان داشت که سرقت‌هایش را برای تهیه هزینه مصرف موادمخدرش از نوع شیشه انجام داده است. وی درخصوص نحوه انجام سرقت‌ها نیز به کارآگاهان گفت: از طریق سایت دیوار افراد را شناسایی می‌کردم و پس از گذاشتن قرار ملاقات، به‌شیوه مسموم‌کردن با آبمیوه اقدام به‌سرقت گوشی‌های تلفن همراه می‌کردم. سرهنگ کاراگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: باتوجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه در تهران و همچنین تعداد دیگری از شهرستان‌های کشور و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده است؛ لذا از کلیه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود به پلیس مراجعه کنند.

دزدی با بیهوشی

یلدا توکلی – روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا