پزشکی و سلامت

سرخ کردن زیاد باعث بروز سرطان می‌شود

عضو انجمن تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

 

عضو انجمن تغذیه با اشاره به تاثیر عادات بد غذایی در بروز بیماری‌ها گفت:‌ سرخ کردن زیاد غذا سبب می‌شود فرد به سرطان مبتلا شود.

برلیانت بزرگمهر، عضو انجمن تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عادت‌های غذایی بد افراد اظهار کرد:‌ هم اکنون نمک و گوشت قرمز به میزان زیاد و نوشابه‌های گازدار و شربت‌ها استفاده می‌شود در این نوشابه‌های گازدار و شربت‌ها، میزان بسیار زیادی قند وجود دارد.

 

وی افزود: شیوع چاقی و بیماری‌های قلبی-عروقی در جامعه وجود دارد که به استفاده از غذاهای بسیار چرب باز می‌گردد. همچنین سرخ کردن به میزان زیاد سبب بروز سرطان می‌شود سرد و گرم شدن روغن در فست فودها نیز این بیماری را در فرد ایجاد می‌کند.

 

عضو انجمن تغذیه با اشاره به شیوع دیابت بیان کرد: تغذیه غلط در بروز بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد به عنوان مثال مصرف فیبر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌ دیابت موثر واقع می‌شود. مصرف فیبر به  اندازه کافی در افراد مبتلا به دیابت باعث می‌شود قند خون این افراد کنترل شود.

 

بزرگمهر در خصوص رژیم مدیترانه‌ای تصریح کرد: در رژیم مدیترانه‌ای به جای گوشت از منابع گیاهی و پروتئینی استفاده می‌کنند به عنوان مثال در این رژیم مخلوط غلات و حبوبات یا غلات و مغز دانه‌ها را جایگزین گوشت قرمز می‌کنیم در این رژیم باید از لبنیات نیز استفاده شود. رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سلامت بدن فرد را نیز به همراه داشته باشد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا