پزشکی و سلامت

زایمان‌های زودرس نتیجه رعایت نکردن این نکات

 

تحقیقات نشان می‌دهد که شمار زیادی از زنان فواصل بین دو بارداری را نادیده گرفته که در پی آن با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تنظیم خانواده برای سلامت و رفاه عمومی مادر و کودک نقش مهمی را ایفا می‌کند، برنامه ریزی برای فاصله زمانی بین دو بارداری بر روی فرزندان بعدی تاثیر به سزایی می‌گذارد.

گفتنی است که بخش جدایی ناپذیر از برنامه‌های یک خانواده تنظیم فواصل بارداری و مدت زمان هر بارداری است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها( (CDC شمار زیادی از زنان به این نکات توجهی ندارند.

لذا توصیه می‌شود که از 18 ماه قبل برای بارداری مجدد برنامه ریزی شود.

اطلاعات سازمان ملی رشد خانواده(NSFG) نمونه‌ای ملی از زنان را از سال 2006 تا 2010 مورد بررسی قرار داده و تاریخ آخرین تولد نوزاد آن‌ها را توسط آخرین بارداری مورد محاسبه قرار داده است.

نتایج نشان می‌دهد که حدود 30 درصد مادران در 18 ماهگی پس از آخرین زایمان، باردار شدند، 20 درصد از مادران تا بارداری بعدی 5 سال وقفه انداخته و تنها نیمی از افراد  بین 18 ماه تا 5 سال میان دو بارداری فاصله انداختند که بر اساس متوسط زمان بین حاملگی‌ها دو سال و پنج ماه بوده است.

پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط عواملی چون سن، وضعیت تاهل، آموزش و پرورش و تعداد تولد‌های قبلی تیم تحقیقاتی دریافتند که زنان مسن‌تر تمایل به ایجاد وقفه طولانی بین بارداری‌ها را دارند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که بارداری‌ها با فاصله زمانی 12ماه خطرات بیماری اوتیسم را برای کودکان دوم به بار می آورد، همچنین بارداری‌های با فاصله 18 ماه نیز با تولد نوزادان کم وزن و زایمان‌های زودرس همراه است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا