پزشکی و سلامت

راه‌های ساده برای‌آب شدن چربی‌های بدن

سلامت نیوز: افزایش وزن به دلیل عادات ناصحیح تغذیه‌ای و رفتاری به یکی از مهم‌ترین مشکلات جوامع امروزی تبدیل شده که نیازمند اتخاذ سیاست‌های بخصوصی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه سیب روزنامه جام جم، طبیعی است افرادی که کم‌تحرک هستند و متابولیسم کندی دارند، بیشتر چاق می‌شوند. این افزایش وزن می‌تواند سرچشمه بسیاری از بیماری‌ها و عوارض ناخوشایند باشد.

کاهش وزن باید با رژیم‌های ساده و گام به گام شروع شود زیرا تغییر ناگهانی در رژیم‌های غذایی را نمی‌توان برای مدتی طولانی حفظ کرد. اگر می‌خواهید با شیوه‌ای سالم وزن کم کنید، می‌توانید از راه حل‌های طبیعی و ساده کمک بگیرید:

ـ هر روز صبح پیش از خوردن صبحانه، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه و آن را بنوشید. این ترکیب، چربی‌ها و سلولیت‌ها را طی مدتی که معده مشغول هضم غذا نیست، می‌سوزاند.

ـ دو بار در روز یک فنجان چای سبز را که یک قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده‌اید، بنوشید. این ترکیب نیز به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

ـ پیش از هر وعده غذایی آبمیوه طبیعی همراه آب‌گریپ فروت بنوشید؛ نوشیدن آب این میوه باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود. نتیجه این امر بخوبی در چند ماه قابل مشاهده خواهد بود.

ـ هر روز مقدار آبلیموی مصرفی‌تان را افزایش دهید تا کالری بیشتری سوزانده و بافت‌های چربی نیز کاهش یابند.

ـ برای شیرین کردن غذا از شکر قهوه‌ای استفاده کنید؛ این نوع شکر کالری کمتری دارد.

ـ بهتر است پس از صرف هر وعده غذایی، یک فنجان آب داغ بنوشید. آب داغ مانع از این می‌شود که چربی به شکل سلولیت ذخیره شود.

ـ خوراکی‌های سرشار از فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه را بدون شکر میل کنید؛ فرآیند گوارش خوراکی‌های سرشار از فیبر، نیازمند سوزاندن مقادیر بالایی از کالری است.

ـ دو لیتر آب در روز بنوشید؛ این امر نه تنها باعث حفظ سلامت کلیه‌ها می‌شود بلکه به از بین رفتن سموم نیز کمک می‌کند. اما حین غذا خوردن زیاد آب ننوشید.

ـ پکتین آنزیمی است که در سیب و انگور سیاه وجود دارد؛ این آنزیم ظرفیت جذب چربی در سطح سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

ـ ویتامین C تأثیری شبیه پکتین دارد، بنابراین گاهی اوقات مرکبات (لیمو، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی) نیز برای از بین بردن چربی‌ها مفید هستند.

ـ سیر نیز فواید چربی‌سوزی قابل‌توجهی دارد.

ـ تا حدی که ممکن است شام را به تأخیر نیندازید، بهترین زمان برای صرف شام ساعت 19 است زیرا باید فاصله‌ای سه ساعته بین میل کردن شام و ساعت خواب وجود داشته باشد. با این کار به معده‌تان برای هضم کردن مواد غذایی زمان می‌دهید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا