پزشکی و سلامت

راه‌های رفع سردرد در زمستان

 

در فصل سرما، با رعایت مسائل بهداشتی از سردرد ایمن بمانید.

حاج محمدخانی پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سردردهای زمستان اظهار داشت: هنگامی که زمستان‌ها جلوی هوای سرد قرار می‌گیرید بعداز مدتی دچار سردرد می‌شوید که درجه آن بستگی به سردی هوا و حساسیت بدنتان است و همچنین اگر از بیماری سینوزیت رنج می‌برید، سردرد سینوس‌ها را تحریک و شدت در دو برابر می‌شود.

 

وی بیان کرد: اغلب زمانی که سینوس‌ها تحریک می‌شود، مجاری خشک است و برای رفع این مسئله باید بخور اکالیپتوس و با هوای مرطوب تنفس کنید و یا در خانه از دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

 

این پژوهشگر طب سنتی با بیان این که درد اطراف چشم یک سردرد خوشه‌ای است، افزود: راه خلاص شدن از داروها استامینوفن است اما بدن افراد مصرف کننده بعد از مدتی به این دارو دیگر واکنشی نشان نمی‌دد و اثر آن از بین می‌رود که در این زمان است که مصرف داروهای گیاهی و طب سوزنی خودش را بیشتر مؤثر نشان می‌دهد.

 

وی ابراز داشت: طب سوزنی یک سیستم کامل درمانی است که بدون هیچ گونه عوارض جانبی برای درمان و رفع سردرد مفید است و در این روش با باز کردن رگ‌های افراد درد آن از بین می‌رود.

 

حاج محمدخانی ادامه داد: برای کنترل سردرد باید با رفع گیر رگ‌ها تمامی نواحی سر از پشت تا جلوی سر می‌بایست سوزن‌هایی را در ناحیه سر، گردن و بدن فرو می‌کند تا رگ‌های مرتبط با سردرد آزاد و دردی حس نکند.

 

وی عنوان کرد: نوشیدنی مقدار زیادی آب مایع مخاطی را رقیق‌تر و مجاری سینوس باز می‌شود و سردردهای شدید از افراد دور می‌شود.

 

حاج محمدخانی در پایان گفت: فعالیت‌های شدید ورزش، سردردها را تحریک می‌کند و افراد برای رهایی از این بیماری باید استراحت به خود دهد و از انجام حرکات تند و سریع بپرهیزد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا