پزشکی و سلامت

راه‌های رفع جوش و تیرگی رنگ چهره

 

درمان جوش در افراد، 4 تا 9 ماه طول می‌کشد اما درمان جای آن‌ها طولانی‌تر است.

احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جوش‌ها بر اساس شدت آن‌ها، درمان دارویی و غیر دارویی دارند و ابتدا باید داروهایی به این افراد داده شود تا جوش‌های آ‌ن‌ها کنترل و شدت آن‌ها را کم کند که داروها به صورت کرم و خوراکی هستند.

 

وی افزود: داروهای خوراکی بر اساس این که شدت جوش چقدر است دارو را شرع کرده و می‌تواند ‌آنتی بیوتیک یا داروهای هورمونی باشد. در نهایت یک دارویی به نام ایزوترونپوتین که قوی‌ترین و بهترین داروی جوش است.

 

احسانی بیان کرد: در قدم اول سعی می‌کنیم جوش‌ها را کنترل و بعد از آن برای درمان جای جوش‌ها اقدام کنیم و جای جوش‌ها را می‌توانیم با کارهای دیگر نظیر لایه برداری، میکرودرم یا لیزرهای خاص درمان کنیم.

 

وی اظهار داشت: جای جوش به طور قطع درمان پذیر نیست اما استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند در کم بودن جای جوش موثر باشد.

 

این متخصص اضافه کرد: درمان جوش حداقل 4 تا 6 ماه و گاها 9 ماه طول می‌کشد، ولی درمان جای جوش طولانی‌تر است و توصیه می‌شود افراد جوش‌های خود را دست کاری نکنند تا جای جوشی باقی نماند.

 

احسانی خاطر نشان کرد: کرم‌های ضد لک و کرم‌های لایه بردار می‌تواند در شفافیت و روشنی پوست کمک کننده باشد، ولی این کرم‌ها در کنار روش‌های دیگر نظیر میکرودرم، لایه برداری و لیزر می‌تواند موثر باشد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا