مشاوره زناشویی

راهکار های بهبود روابط بین زن و شوهر

بهبود روابط با همسر

در خانواده گفتار و رفتار در تحکیم روابط زناشویی تاثیر زیادی دارد. ناراحتی و نارضایتی وقتی ایجاد میشود که زوجین با درخواستهای یکدیگر مخالفت میکنند.

رفتارتان را به دقت بررسی کنید و ببینید کجای رابطه اشتباه دارید؟ اگر نسبت به مسئله ای سختگیرید ملایم شوید واگر جایی سست رفتار کرده اید محکم شوید.

سوال

زنی میگوید محبت همسرم به من کم شده است در صورتی که من از خواسته های خودم خیلی گذشته ام و نظرات او را به خودم ترجیح داده ام با این وجود او همیشه به من میگوید تو مهربان نیستی و عاطفه نداری و از زنانگی چیزی نمیفهمی. همیشه در حال راه انداختن دعوا است اما من سکوت میکنم و به او میگویم از من ناراحت نباش و مدتی او را به حال خودش تنها میگذارم تا راحت باشد. این وضعیت برای من خیلی ناراحت کننده شده. راه حل چیست؟

پاسخ

باج دادن و این همه گذشت شما چه دلیلی دارد؟چرا همیشه شما از او خواهش میکنید؟ همین رفتارتان زندگی را برای او یکنواخت کرده و اعتماد به نفسش بالا رفته و خودش را بسیار قدرتمند میبیند. درخواستهایتان را خیلی محکم ولی با مهربانی به او بگویید. به گذشته فکر کنید و کم و کاستی های خود و همسرتان را زیر ذره بین قرار دهید و به مشکلات زندگیتان پی ببرید.

فکر نکنید همیشه سکوت و فداکاری بهترین راه است. نسبت به دعوایی که راه میاندازد بی توجه باشید و به کار دیگری مشغول شوید. وقتی همسرتان آرام است نیازهایتان را به او بگویید ولی اگر باز او برآشفته شده دیگر به صحبتتان ادامه ندهید و نسبت به او بی توجه شوید البته اگر رفتار درستی از خود نشان داد خشنودی خود را از رفتارش ابراز کنید.

ابراز احساسات

برای دوام بهتر و بیشتر زندگی احساساتتان را بیان کنید و برای رابطه تان تلاش کنید. اگر همسرتان نسبت به شما بی توجهی نشان میدهد به جای ناراحت شدن او را بغل کنید و نوازشش کنید البته نه در حدی که فکر کند به او مثل کنه چسبیده اید فقط در حد انتقال گرمای محبت باشد.

تنوع در زندگی

در زندگیتان تنوع ایجاد کنید. زبان عشق همسرتان را بشناسید و از او سوال کنید دوست دارد چگونه به او محبت کنید و علت اینکه میگوید شما زنانگی ندارید یا بی عاطفه هستید را از او بپرسید. ببینید همسرتان چه چیزی دوست دارد برایش مهیا کنید تا خوشحال شود. برای همسرتان پیامک های عاشقانه بفرستید و با او صمیمانه صحبت کنید تا در قلب همسرتان به رویتان باز شود.

بهبود روابط زناشویی

چگونه در روابط جنسی گرم مزاج شویم؟/حل مشکل سردمزاجی

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا