حوادث

دستگیری سارقان مسلح مسافرکش/ زورگیری مسلحانه

دستگیری سارقان مسلح مسافرکش/ زورگیری مسلحانه

برای مسافرت به شهرستان رامسر رفته بودیم؛ فردای آن روز  برای تفریح به تله کابین رامسر رفتیم؛ ماشین را بیرون از محوطه تله کابین پارک کرده و پس از گذشت حدودا سه ساعت و در زمان مراجعه به محل پارک خودرو، متوجه شدیم که متأسفانه …..

وقوع یک فقره زورگیری به شیوه مسلحانه

خانمی جوان با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودروی سمند سفید رنگ شدم؛ با حرکت خودرو ناگهان سرنشین صندلی جلو با تهدید اسلحه و چاقو، اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، انگشتر طلا ، 300 هزار تومان وجه نقد همراه و در ادامه کارت عابربانک حاوی 13 میلیون تومان و رمز آن کرد و نهایتا من را پیاده کردند و با خودروی سمند از محل متواری شدند .

سرقت خودروی سمند در شهرستان رامسر

با بررسی پلاک به دست آمده از خودروی سمند سارقین مسلح ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در شهرستان رامسر است ؛ مالک خودرو سمند با در دست داشتن پرونده سرقت خودرو به آگاهی مراجعه کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای مسافرت به شهرستان رامسر رفته بودیم ؛ فردای آن روز ، برای تفریح به تله کابین رامسر رفتیم ؛ ماشین را بیرون از محوطه تله کابین پارک کرده و پس از گذشت حدودا سه ساعت و در زمان مراجعه به محل پارک خودرو ، متوجه شدیم که متأسفانه خودرو به سرقت رفته؛بلافاصله به پاسگاه مراجعه و در این خصوص پرونده ای در پلیس آگاهی شهرستان رامسر تشکیل شد  .

اشک تمساح سارقین مسلح

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقین مسلح بلافاصله پس از ارتکاب سرقت از مالباخته، در چندین مرحله اقدام به برداشت تمامی وجوه نقد حساب مالباخته کردند؛ با شناسایی مراکز برداشت پول از حساب مالباخته ، کارآگاهان با مراجعه به این مراکز به تحقیق از صاحبان آنها پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که جوانی حدودا 25 ساله به بهانه تأمین هزینه درمانی همسرش و با ظاهرسازی، در چندین نوبت اقدام به دریافت پول از این افراد کرده است .
مدیر یک جایگاه سوخت در شهرستان کرج، پس از اطلاع از موضوع پرونده سرقت مسلحانه ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : جوانی حدودا 25 ساله ، با مراجعه به دفتر جایگاه سوخت و طرح ادعای مریض بودن همسرش و در حالی که خود را بسیار مضطرب نشان می داد ، کارت عابر بانکی را در اختیارم گذاشت و از من درخواست کرد تا در ازای برداشت مبلغ 3 میلیون تومان از حساب کارت ، این مبلغ را به صورت نقد در اختیارش بگذارم. من نیز با توجه به مشاهده حالت اضطراب این شخص و صرفا به قصد کمک ، بدون درخواست هرگونه مدارک شناسایی، خواهش وی را انجام دادم.
دستگیری متهمین با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان عمدتا خانم که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته و در ادامه بررسی های دقیق پلیسی در خصوص اموال سرقت شده از مالباختگان ، کارآگاهان موفق به شناسایی محدوده تردد متهمین در شهرستان شهریار شده و سرانجام دو جوان حدودا 25 و 30 ساله در زمان سوار شدن به خودرو مسروقه دستگیر شدند ؛ با دستگیری این دو جوان در بازرسی اولیه از آنها یک قبضه سلاح کمری کشف و در بازرسی از مخفیگاه این دو نفر، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی و اموال تعدادی از مالباختگان شدند .
دایی و خواهرزاده در همان تحقیقات اولیه عنوان داشتند که دو نفری اقدام به سرقت سمند سفید رنگ از شهرستان رامسر و همچنین سرقت مسلحانه خودرو مگان مشکی کرده اند .
در ادامه ، سومین عضو گروه به نام حامد نیز از سوی همدستانش معرفی و دستگیر شد.
در ادامه رسیدگی به پرونده، متهمین به ده ها فقره سرقت مسلحانه به شیوه ایجاد تصادف سوری و همچنین در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف داشته اند. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت :با توجه به اعتراف صریح متهمین به ده ها فقره سرقت مسلحانه از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند، دعوت می شود تا به  پلیس مراجعه کنند.

بازداشت سارقان مسلح
دستگیری سارقان مسلح مسافرکش/ زورگیری مسلحانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا