پزشکی و سلامت

در زمان آلودگی هوا ماهی نخورید

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بدنی، مقامت کمتری در برابر آلودگی هوا دارند، بخور و نخورهای روزهای آلوده از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهدی برهانی در رابطه با تأثیر آلودگی هوا بر سلامتی بدن و راهکارهای برون رفت از این مشکل از طریق طب سنتی اظهار داشت:‌ از دیدگاه طب سنتی هوا جزء 6 جزء اصلی بوده که جهت حفظ سلامتی حائز اهمیت است و در صورتی که آلوده شود بدن را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. در تمام آموزه‌های سنتی نیز از در معرض قرار گرفتن هوای آلوده نهی شده است.
وی افزود: برخی از افراد به دلیل ویژگی‌های بدن همچنین عوامل مانند بیماری‌های دیگر بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار گرفته و می‌توان گفت افرادی که مواد زائد بدن آنها شامل اخلاط چهارگانه در سودا، صفرا، خون و بلغم بیشتر باشد به همین میزان بیشتر در معرض عوارض ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند.
متخصص طب سنتی ایران ادامه داد: افرادی که مزاج آنها به سمت بلغم است امکان ایجاد عفونت در بدن‌شان بیشتر است بنابراین باید راهکارهایی را جهت کاهش این مسئله در بدن پیش‌بینی کرد.
برهانی بیان داشت: تنظیم خواب و بیداری جلوگیری از پرخوری و مصرف فست‌فود و غذاهایی که در بدن سردی ایجاد می‌کند در کاهش تأثیر آلودگی هوا بر بدن مؤثر هستند.
وی گفت: افرادی که سیستم ایمنی بدن‌شان ضعیف باشد مقامت کمتری در برابر آلودگی دارند همچنین کسانی که به صورت مداوم ماهی مصرف کنند و طبع‌شان با این مسئله سازگاری نداشته باشد بیشتر آسیب‌پذیر هستند.
متخصص طب سنتی ایران افزود: پایتخت‌نشینان و سایر مردمانی که در مرکز ایران زندگی می‌کنند نسبت به ساکنان شمال و جنوب کشور طبع‌شان سازگاری کمتری با مصرف ماهی دارد. بنابراین با مصرف مداوم این ماده غذایی احتمال تأثیر آلودگی هوا در بدن‌شان بیشتر می شود.
برهانی تصریح کرد:‌مصرف عدس، کلم، گوشت گوساله، بادمجان، قارچ و ماکارونی و همچنین سالاد الویه در بدن ایجاد سردی کرده و مقاومت افراد را در برابر آلودگی هوا کمتر می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از این مسئله روزانه 2 استکان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنند تا علاوه بر افزایش مقاومت بدن از ابتلا به بیماری‌های مختلف همچون سرماخوردگی جلوگیری شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا