پزشکی و سلامت

درمان عجیب افسردگی در کره‌جنوبی

عکاسی فرانسوی با حضور در یک مرکز درمان افسردگی در سئول کره جنوبی از مراسم عجیبی که به عنوان درمانی برای افسردگی،‌ استرس و خودکشی برگزار می‌شود عکاسی کرده‌ است. در این دوره‌های درمانی بیماران در مراسم تدفین خود شرکت می‌کنند.

افرادی که با افکار افسرده،‌ پراسترس و پرخطر دست و پنجه نرم می‌کنند در مرکز درمانی هیوون در سئول تحت درمانی عجیب قرار می‌گیرند و در مراسم تدفین خود شرکت می‌کنند.
در این مراسم، هیچ درمان دیگری برای بیماران وجود ندارد اما بیماران پس از پایان مراسم به فرانسوا هوگویه عکاس فرانسوی اعلام کردند که احساس شادی بیشتری می‌کنند.
کره جنوبی در میان 34 کشور سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی بالاترین آمار خودکشی را دارد. دلایل مختلفی از جمله فشار شدید برای گرفتن نمرات خوب در مدرسه یا دانشگاه و یافتن شغلی مناسب عامل خودکشی در جوانان کره‌ای اعلام شده‌ است. بیماران یا به توصیه پزشک یا خودخواسته به این مرکز می‌آیند تا با تجربه مرگ،‌ قدر زندگی را بهتر بدانند.
پس از اینکه بیماران به این مرکز می‌رسند،‌ پرتره‌هایی مشابه عکس‌هایی که روی تابوت مردگان قرار می‌گیرد،‌ از آنها گرفته می‌شود، سخنرانی درباره خودکشی انجام شده و فیلمی احساسی برای آنها پخش می‌شود. پس از آن، داوطلبان لباس ویژه تدفین را به تن می‌کنند و نامه خداحافظی می‌نویسند و آن را برای دیگران می‌خوانند.
پس از آن با کم‌شدن نور محیط، هرکس به درون تابوت خود رفته و در تابوت‌ها بسته می‌شود و افراد برای 10 دقیقه در سکوت کامل درون تابوت می‌مانند. پس از باز شدن در تابوت‌ها، می‌توان شاهد واکنش‌های متفاوتی بود. برخی از افراد از شدت ترس گریه می‌کنند،‌ برخی به خواب رفته‌اند و برخی دیگر شاد‌تر و شاداب‌تر دیده می‌شوند. گروهی دیگر نیز از این موقعیت برای سلفی‌گرفتن استفاده می‌کنند. با بیرون‌آمدن افراد از درون تابوت‌ها مدیر مرکز به آنها می‌گوید حال می‌دانید مرگ چه طعمی دارد. شما اکنون زنده‌اید،‌ به خاطر کره مبارزه کنید.

همشهری نیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا