روانشناسی

خوردن این غذاها اعصابتان را خط خطی می‌کنند

 

برخی از انواع مواد‌غذایی با وجود ظاهر خوشمزه و جذاب خود می‌توانند آسیبی بسیار جدی هم به سلامت جسمی و هم سلامت روحی افراد وارد کنند و سبب بروز انواع مشکلات عصبی در افراد شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان دریافته‌اند مصرف انواع فست‌فود می‌تواند سبب تغییرات خلق و خو در افراد شود.

 

گفتنی است، افرادی که مواد‌غذایی با اسید‌های چرب ترانس بالا مصرف می‌کنند کمتر از سایر افراد موفق به کنترل احساسات خود می‌شوند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس گزارش منتشر شده در مجله بهداشت روانشناسی پزشکان با مطالعه بر روی رژیم غذایی 5000 نفر از طریق پرکردن فرم پرسشنامه دریافته‌اند افرادی که بیشترین مصرف اسید‌های چرب با ترانس بالا داشته‌اند، بیشتر مبتلا به افسردگی و انواع نوسانات خلقی و روحی شده‌اند.

 

پژوهشگران اعتقاد دارند اسیدهای چرب موجود در غذا‌های فست‌فود سبب ایجاد التهاب در بدن و نیز بروز تغییرات در رد و بدل شدن پیام‌های بین سلول‌های عصبی می‌شود و در نتیجه فرد دچار عدم کنترل بر احساسات خود، بروز خشم، هیجان ناگهانی، افسردگی و سایر مشکلات روحی می‌شود.

 

بر این اساس پزشکان توصیه اکید می‌کنند افراد از غذا‌های پخته، کبابی، پروتئین‌های حیوانی با میزان کم چربی، لبنیات، میوه و سبزی در رژیم‌غذایی خود استفاده کنند تا علاوه بر حفظ سلامت جسمی، سلامت روحی مناسبی نیز بدست آورند.

 

در عوض مصرف غذا‌ها حاوی فیبر، پروتئین‌های کم چرب، ماهی، لبنیات و میوه با تنظیم رد و بدل‌شدن فرکانس‌های عصبی بین سلول‌های مغزی سبب ایجاد آرامش و جلوگیری از بروز هیجانات و نوسانات روحی و خلقی می‌شوند.

 

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از مصرف غذاهای پرچرب به‌ویژه در زمانی که به لحاظ روحی در وضعیت تحت فشار قرار دارند جدا پرهیز کنند، چون علاوه بر ایجاد مشکلات قلبی، عروقی و بروز انواع مشکلات روحی، روانی، افسردگی، خشونت بدون کنترل، خشم و پرخاشگری از دیگر تبعات مصرف این نوع خوراکی‌هاست بروز التهاب در بدن می‌تواند منجر به رشد غیرعادی سلول‌های بدن و برو انواع سرطان‌ها، عفونت‌ها و بیماری‌های خود‌ایمنی شود.

 

به‌ویژه مصرف غذاهای فست‌فود با نوشیدنی‌های گاز‌دار می‌تواند بشدت تاثیر‌گذاری منفی این غذا‌ها در بروز التهاب در بدن را تشدید کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا