پزشکی و سلامت

خطرناکترین بلاهایی که حیوانات خانگی بر سرتان می‌آورند

 

نگه‌داشتن حیوانات خانگی بویژه بدون کنترل و نظارت دامپزشکی می‌تواند خطی شدید را متوجه گروه‌های پر خطر به لحاظ سلامتی کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران هشدار می‌دهند نگهداری حیوانات خانگی می‌تواند سبب ابتلای صاحبان آن‌ها به بیماری‌های مرگبار مانند سالمونلا و سایر عفونت‌های ویروسی شود.

 

گفتنی است، نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه برای کودکان،‌افراد مبتلا به سرطان و نیز افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف بسیار خطرناک است.

 

کارشناسان بویژه نگهداری گربه، جوندگان، خزندگان و سایر دو زیستان را یک خطر جدی برای سلامت افراد و گروه‌های خطر می‌دانند و اعتقاد دارند انواع بیماری‌ها بویژه سالمونلا از این طریق به انسان‌ها منتقل می‌شود.

 

بر اساس تحقیقات گروه دامپزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو در کشور ایالات متحده میزان انتقال و سرایت بیماری‌های دام به انسان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده است. علاوه بر ویروس‌ها انواع از گل‌ها و کرم‌ها نیز از طریق گزش، خراشیدگی، بزاق و یا تماس با ادرار یا مدفوع حیوان خانگی می‌تواند به انسان منتقل شود.

 

کارشناسان اجتناب از نگهداری حیوانات نادر، شستشوی صحیح است و خودداری از نگهداری حیوانات خانگی را به افراد و به ویژه خانواه‌های دارای گروه‌های پر خطر سلامت توصیه می‌کنند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا