فناوری

حذف پیام فرستاده شده از گوشی گیرنده در تلگرام

حذف پیام فرستاده شده از گوشی گیرنده در تلگرام

تلگرام نرم افزار پیام رسانی است که در ایران طرفداران زیادی را به خودش اختصاص داده است. به دلیل وجود کانال های مختلف در این پیام رسان مردم علاقه زیادی به آن پیدا کرده اند. ایران در استفاده از تلگرام رتبه نخست را دارد. در این مطلب قصد داریم بگوییم چگونه تا پیامی در تلگرام توسط گیرنده خوانده نشده آن پیام را حذف کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در تلگرام پیامی را به فردی بفرستید که یا از فرستادن آن پیام پشیمان میشوید یا به یک مخاطب اشتباه پیام میفرستید. اما برای جلوگیری از خواندن پیام اشتباه توسط گیرنده چکار کنیم؟ آیا راهی هست که بتوان از خواندن پیام توسط گیرنده جلوگیری کرد؟

برای حذف پیام خوانده نشده توسط گیرنده دو روش وجود دارد:

روش اول:

اول اینکه همیشه برای داشتن مدیریت کامل بر چت هایتان از سکرت چت(secret chat ) استفاده کنید که باید تلگرام را روی موبایلتان داشته باشید زیرا اگر روی کامپیوترتان باشد این گزینه قابل مشاهده نیست. برای استفاده از secret chat ابتدا وارد تنظیمات تلگرام (setting) شوید و مخاطبی را که میخواهید برایش پیام بفرستید را برگزینید. بعد از فرستادن پیام برای شخص مورد نظر میتوانید هر پیامی که مایل نبودید بخواند را حذف کنید در این صورت پیام های پاک شده از گوشی شما روی گوشی مخاطب هم قابل مشاهده نیستند.

روش دوم:

اگر پیام را به اشتباه برای کسی فرستاده اید و سرور پیغامتان را دریافت کرده و یک تیک خورده است و طرف مقابل هم آنلاین تیست یا آنلاین هست اما هنوز پیامتان را نخوانده است از روش اول نمیتوان استفاده کرد. در روش اول پیغام در سرورهای تلگرام میمانند تا طرف آنلاین شود و بعد از آنلاین شدنش پیام ها به او میرسند. ما میبایست جلوی گیرنده را بگیریم تا پیاممان را نخواند اما چگونه؟

اول اینکه باید سعت عمل داشته باشید. قبل از اینکه فرد آنلاین شود باید او را بلاک کنید و با این کار جلوی خواندن پیغام توسط او را بگیرید. منتظر شوید تا او آنلاین شود و سپس از بلاک او را در بیاورید تا پیغامتان به دستش نرسد.

حذف پیام فرستاده شده در تلگرام

همچنین بخوانید

یک نظر

  1. سلام با شخصی قبلا چت کرده ام ایشون چتهای منو متاسفانه نگه داشتن و برام دردسر شده الان هیچ راهی هس تا چتها رو پاک کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا