آرایش و زیبایی

تیرگی و خطوط زیر چشم ناشی از چیست؟

 

در صورتی که حلقه های تیره رنگ زیر چشم به طور ثابت و دائمی مشهود باشد ناشی از نوعی آلرژی غذایی یا شیمیایی است.

محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: آلرژی از شایع ترین عوامل ایجاد تیرگی زیر چشم به شمار می‌رود که تشخیص عامل حساسیت‌زا و درمان آن در این راستا اهمیت دارد.در صورتیکه حلقه‌های تیره رنگ و حالت پف‌کردگی به طور ثابت و دائمی مشهود باشد، ممکن است ناشی از یک نوع آلرژی غذایی یا شیمیایی در منزل یا محل کار باشد که ارجاع به متخصص پوست برای تامین عامل آلرژی‌زا اولویت دارد و افراد مبتلا به آلرژی از کمبود ویتامین،‌BوB12 یا فولیک اسید رنج می‌برند.

 

این متخصص اظهار داشت: تجویز مولتی ویتامین‌ها به این افراد توصیه می‌شود. گاهی حلقه‌های تیره چشم در حساسیت به آرد گندم ایجاد می‌شود که انجام آزمایش‌های مقتضی در این زمینه الزامی است.

 

کی‌پورعنوان کرد: رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها در حفظ زیبایی و سلامت پوست اطراف چشم تاثیر دارد.به عبارتی تیرگی اطراف چشم  با کمبود ویتامین K یا آنتی اکسیدان‌ها نیز مرتبط است که میوه‌جات و سبزی‌جات از منابع اصلی تامین این عناصر به شمار می‌رود.

 

این متخصص اپتومتریست بیان کرد: باید آب به مقادیر زیاد نوشیده شود و مصرف نمک و شکر محدود شود تا وضعیت گردش خون در عروق اطراف چشم بهبود یابد.

 

این متخصص گفت: افزایش سن و نامنظم بودن رنگدانه‌ها در نازک شدن  پوست و عروق اطراف چشم می‌انجامد در صورتی که تیرگی چشم جنبه وراثتی داشته باشد امکان بهبود و رفع حلقه‌های تیره تقلیل می‌یابد.

 

کی‌پور خاطر نشان کرد: خواب و استراحت کافی و منظم درجه اول ضرورت دارد و گردش خون وضعیت پوست زیر چشم  را بهبود می‌بخشد، زدودن کامل لوازم آرایشی چشم پیش از خواب الزامی است.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا