حوادث

تعرض کارگردان مشهور سینما به دختر بازیگر

دختر جوانی که به حیطه بازیگری وارد شده بود مورد تعرض کارگردان مشهور سینما قرار گرفت و با طی مراحل قضایی توانست کارگردان مشهور را محکوم کند. افراد زیادی در شبکه های اجتماعی میخواستند از هویت این کارگردان سینما مطلع شوند.

پرسشی که مخاطبان در ذهنشان باقی است این است که چطور میشود دختران این دوره مورد فریب قرار بگیرند؟ برای روشن شدن این موضوع مصاحبه ای با دختر کردیم.

خودتان را معرفی کنید.

من یک دختر متولد سال 1374 هستم. در یکی از شهرهای جنوب به دنیا آمدم. خانواده من مذهبی هستند و پدر معتقدی دارم. در تمام طول زندگی سعی کرده ام اصول اخلاقی را رعایت کنم. ما در خانه هیچ وقت ماهواره نداشتیم و همیشه  در یک خانه سازمانی زندگی کرده ایم.

در دوران نوجوانی من به هنر و ادبیات علاقه مند بودم. در سال 93 در رشته حسابداری در شهری نزدیک تهران قبول شدم و خابگاه گرفتم. تصمیم داشتم کنار حسابداری به شکل آکادمیک بازیگری را هم دنبال کنم. پدرم با وجود مخالفت با این کار با صحبت های زیادی که با او کردم راضی شد مرا ثبت نام کند و مرا در آموزشگاه این آقای بازیگر فرستاد. این آقا در آثار تاریخی اوایل انقلاب و آثار مناسبتی سالهای اخیر بازی میکرد.

من 3 ترم را در این آموزشگاه گذراندم تا زمان اجرای یک تئاتر این کارگردان را دیدم. ترم آخر من اوایل سال 94 بود که در نقشی در تئاتر بازی میکردم و این کارگردان برای نمایش این تئاتر خودش را رساند. پس از اتمام اجرا این کارگردان به نزد من آمد و به من پیشنهاد بازی در فیلمش به نام قو را داد. با مشورت با استاد آموزشگاه بازیگریم و مشورت با مشاور این کارگردان این پیشنهاد را پذیرفتم .

در جلسات متعددی برای صحبت درباره فیلم نامه شرکت کردم.  البته بازیگران دیگر هم حضور داشتند از جمله فرزند یکی از کارگردانان سازنده ژانر تاریخی .فیلم قو درباره میزان امنیت ایران بود.این کارگردان من را به عنوان نقش اصلی فیلم قو به همه معرفی کرد. فیلم قو داستانش درباره دختر جوانی بود که در آلمان بوده و سپس به ایران برمیگردد  و کشمکشی بین او و نامزدش که بزرگ شده ایران است صورت میگیرد . این فیلم نامه نشان دهنده امنیت نداشتن زنان در ایران بود و قرار بود با سرمایه گذاری شرکت آلمانی ساخته شود. این کارگردان به خاطر ماهیت فیلم نامه اش سرمایه گذار پیدا نکرده بود و برای همین احتمالا با آلمانی ها وارد مذاکره شده بود. همچنین دو فیلم قبلی این کارگردان توقیف شده بود.

تعرض به شما جگونه صورت گرفت؟

من قبل از ازدواج از داشتن هرگونه رابطه اجتناب میکردم. کاری که این کارگردان با من انجام داد همین تعرض بود. این تعرض از طریق آزمایش DNA و پزشکی قانونی اثبات شد. من ده روز بعد از این اتفاق شکایت کردم زیرا در شوک روحی بودم و نمیتوانستم این مسئله را هضم کنم. بعد از شکایت و تاییدیه پزشکی قانونی این کارگردان به دادگاه آمد و این قضیه را انکار کرد. دستور دادگاه مبنی بر صدور آزمایش DNA بود . این آزمایش 6 ماه طول کشید و در این 6 ماه مرتب برای من پیام میفرستاد. پیامهای اولیه ایشان وعده ازدواج و مسائل مالی بود . اما بعد کار پیامها تهدید آمیز شدند.
پس از تایید آزمایش دی ان ای نتیجه آزمایش به او ابلاغ شد. روز دادگاه این کارگردان به دادگاه گفت من صیغه اش بودم. در اینجا دادگاه بیان کرد صیغه دوشیزه بدون اجازه پدر ممکن نیست . وی گفت برای اینکه در حین کار به گناه نیفتم این دختر را صیغه کردم. پس از این صحبتها ایشان را بازداشت کردند.

در مدت زندان هم شبکه های اجتماعیش را بوسیله برادرش بروز میکرد تا کسی شک نکند. من اعتراض کردم جون آسیب خیلی بالاتر از حکم صادره به من زد.

حکم کارگردان چه بود؟

دو سال محرومیت از فعالیتهای هنری و ۱۰۰ ضربه شلاق

در پایان باید بگویم یک کارگردان زن هم که اخیرا فیلمی درباره تجاوز به دختران ساخته بود جسارتم را تحسین کرد و گفت راهم درست بوده است. در این بین بعضی از چهره ها هم من را از پیگیری منع کردند و مرا ترساندند که این صحبت ها ذره ای از اراده ام کم نکرد.

تعرض کارگردان مشهور سینما به دختر بازیگر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا