فرهنگ و هنر

تصاویر مادرشوهر و پدرشوهر مهناز افشار!

 

 

تولد فرزند دختر مهناز افشار بازتاب فراوانی در رسانه های کاغذی و مجازی داشته است.

این فرزند دختر که “لیا” نام دارد، پنجم خرداد ماه فرسنگها دورتر از زادگاه مادرش در آلمان به دنیا آمد.

اینکه چرا آلمان زادگاه لیا شده است به خاستگاه خانوادگی همسر مهناز افشار یعنی یاسین رامین بازمی گردد.

یاسین رامین که پدر “لیا” است، فرزند پسر محمدعلی رامین و سوسن صفاوردی است.

محمدعلی رامین که در دولت دهم مدتی را به عنوان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد فعالیت می کرد و از بانیان نفی ماهیت هولوکاست بود، علیرغم وضعیت اقتصادی نامناسب خانواده اش در کودکی، تحصیلاتش را در آلمان به انجام رسانید و هفده سال در این کشور زندگی کرد.

مادرشوهری که سالها در آلمان زندگی کرده بود و مشاور احمدی نژاد بود

البته که سوسن صفاوردی مادرشوهر مهناز افشار نیز سالها در آلمان زندگی کرده است.

سوسن صفاوردی که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد معاون هماهنگی و همکاری بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بود فعالیتهای سیاسی خود را نیز در آلمان آغاز کرد.

 

سوسن صفاوردی
سوسن صفاوردی؛ مادرشوهر مهناز افشار

 

او از ماه‌های اول انقلاب اسلامی از مسئولان انجمن اسلامی شهر کلاوستان در کشور آلمان بوده و مسئولیت فعالیت‌های مربوط به زنان، کودکان و خانواده در این انجمن را بر عهده داشت.

ترجمه کتب آلمانی توسط مادربزرگ لیا!

هرچند رامین و صفاوردی حدودا بیست سال قبل و بعد از بیشتر از یک دهه و نیم زندگی در آلمان به ایران بازگشتند اما همچنان میان آلمان و ایران در رفت و آمدند و به تبع آنها فرزندشان یاسین نیز تابعیت آلمانی دارد.

مادرشوهر مهناز افشار به هنگام حضور در ایران حتی ارتباط خود با زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم خویش قطع نکرد و کتاب‌هایی از فارسی به آلمانی و از آلمانی به فارسی ترجمه کرد.

رامین
محمدعلی رامین پدرشوهر مهناز افشار

 

آیا اولین فرزند مهناز افشار منطبق بر آموزه های ایرانی رشد خواهد کرد؟

هرچند با این اوصاف باید منتظر آن باشیم که لیا رامین نیز زودتر از حد تصور زبان آلمانی را فراگرفته و جای پای پدربزرگ و مادربزرگ خویش بگذارد اما در این بین از نقش مادر این دختر هم نباید ساده گذشت.

باید منتظر ماند و دید مهناز افشار که از ازدواج قبلی خود با سجاد رفیعی فرزندی نداشت و حالا در ازدواج دومش نخستین فرزند خویش را در آغوش می گیرد چگونه به پرورش فرزند خویش می پردازد.

آیا او فرزندی دوملیتی را رشد خواهد داد یا آن که سعی می کند لیا را منطبق با آموزه های سنتی ایرانیان بزرگ کند. صدالبته که در این بین نظرات یاسین رامین هم که مانند افشار ازدواج دومش را تجربه می کند حائز اهمیت است.

منبع : cinemajournal.ir

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا