فرهنگ و هنر

بیوگرافی پریناز ایزدیار در نقش شیرین سریال شهرزاد

PARINAZ IZADYAR

پریناز ایزدیار متولد چه سالی است؟

پریناز ایزدیار بازیگر خوب سینما ، تئاتر و تلویزیون در  ۸ شهریورسال  ۱۳۶۴ به دنیا آمد . پریناز دارای مدرک لیسانس گرافیک است. 6 سال است که قدم به عرصه بازیگری گذاشته است. اولین سریال ایزدیار ۵ کیلومتر تا بهشت بود که در این سریال پریناز ایزد یار نقش متفاوتی داشت.

پریناز ایزدیار در دوران کودکی چگونه بود؟

به گفته خود پریناز ایزدیار در کودکی خیلی شیطان بوده و خرابکاریهای زیادی میکرده از جمله کشیدن نقاشی روی دیوار. عاشق بازی در کوچه بوده است. همواره با برادرش فوتبال بازی میکرده. مادرش ظهرها به او اجازه رفتن به کوچه را نمیداده و پریناز را مجبور به خوابیدن میکرده اما پریناز هم بجای خوابیدن از زیر در با دوستانش بازی میکرده است تا یکی از اعضای خانواده از خواب بیدار شود و در را برای او باز کند تا بیرون برود.

حضور  پریناز ایزد یار در کار مناسبتی

پریناز میگوید با شبنم قلی خانی در تله فیلم «فال قهوه» که آقای فرزاد موتمن کارگردانش بود، همبازی بودم. در آن هنگام شبنم که برای فیلم 5 کیلومتر تا بهشت قرارداد بسته بود به من گفت برای یکی از نقشهای اصلی فیلم بازیگر نیاز دارند و از من خواست با آقای افخمی صحبت کنم. اولش من برایم جدی نبود چون فکر میکردم برای بازی در چنین کارهایی سابقه خوبی نیاز است.اما در نهایت به لوکیشن رفتم و با آقای افخمی حرف زدم. از قبل چند سکانس از بازی در تله فیلم  مسعود آب‌پرور به عنوان نمونه کارم به ایشان نشان دادم.آقای افخمی هم قبول کردند.

با تست احمد نجفی بازیگر شدم.

بخاطر مخالفت خانواده ام برای ادامه تحصیل من در رشته بازیگری من در دبیرستان رشته علوم تجربی را انتخاب کردم اما در پیش دانشگاهی به رشته هنر رفتم برای اینکه میخاستم در دانشگاه گرافیک بخوانم. من همیشه علاقه زیادی به بازیگری داشتم و دوستان از علاقه ام به بازیگری اطلاع داشتند. یکی از دوستانم به من گفت حسن هدایت دارد از افرادی که چهره نیستند تست میگیرد. من هم با مراجعه به آنجا تست دادم. آقای نجفی از من تست گرفتند. برای نقش پذیرفته شدم و برای فیلم برداری 3 روز بعد به آبادان رفتم.

مخالفت سرسخت پدر پریناز ایزدیار برای بازیگر شدنش

از مخالفان سرسخت برای حضور من در بازیگری پدرم بود. پدرم علاقه داشتند من وکیل شوم. اکنون دید پدرم نسبت به بازیگری بهتر شده است. مادرم من را همیشه برای بازیگری تشویق میکرد. با این که خواهرم و برادرم پزشک هستند، هیچ وقت رشته ای به من تحمیل نشد. برادرم بدون تعارف کارهای من را نقد میکند که روی من تاثیر زیادی دارد.

پریناز ایزد یار میگوید دید من نسبت به بازیگری عوض شد.

به نظر من نام بازیگری برای خیلیها میتواند جذاب باشد اما این شغل  واقعیت هایی دارد که باعث میشود بازیگری سخت و جدی شود. بازیگری نیاز به صبر زیادی دارد. شرایط بازیگری تمرینات مکرر ،صبر و خوش اخلاقی است.

تجربه پریناز ایزد یار برای پشت میزنشینی

من به جز بازیگری در یک شرکت گرافیکی کار کردم. اما این پشت میز نشینی با روحیه من سازگار نبود. من از بازیگری لذت زیادی میبرم.

 امن‌تر از هر جای دیگر برای پریناز ایزدیار خانه اش است.

اگر شرایط روحی پریناز ایزدیار خوب باشد با دوستان یا خانواده مشافرت میرود. اوقات بیکاریش را فیلم های لهستانی یا فرانسوی میبیند. اگر حال خوبی نداشته باشد هم در خانه میماند و با مادرش صحبت میکند.

رابطه خوب پریناز ایزدیار در مورد فرزندانش:

ایزدیار میگوید به دلیل احترامی که والدینم برای شخصسیت من قائل بودند من هم با فرزندانم همین گونه برخورد میکنم و رابطه ام با فرزندانم خیلی خوب است. هیچ وقت در کار بجهایم دخالت نمیکنم.

مادر پریناز ایزدیار میگوید در مدرسه معلم دخترم بودم. من از علاقه او به بازیگری باخبر بودم و میدانستم به دلیل علاقه زیادش موفق میشود. با وجود اینکه میگفتم زنگ تفریح پیش من نیاید اما او چون یکدنده بود می آمد تا فداکاری کند و برای تغذیه دوستانش از من پول بگیرد. این اخلاق پریناز همه را به سوی خودش چذب میکرد.

بیوگرافی پریناز ایزدیار

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا