پزشکی و سلامت

بهترین مواد طبیعی برای رفع بوی بد کفشها

 

 

سلامت نیوز: آیا از مشکل بوی بد کفشها رنج می کشید؟ شاید انتخاب کفش مناسب به حل این مشکل کمک کند؛ اما برخی مواد طبیعی نیز می توانند شما را از بوی بد کفشها برهانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه امریکایی “دیلی هلت پست” ویژه امور بهداشتی با انتشار مطلبی دراین خصوص خاطرنشان کرد، می توان بوی بد کفشها را با برخی مواد طبیعی رفع کرد. این مواد همچنین سبب می شوند تا بتوان از کفشها بویژه کفشهای ورزشی مدت زمان طولانی تری استفاده کرد.

در زیر به بهترین مواد طبیعی برای رفع بوی بد کفشها اشاره می شود:

1) روغن درختچه چای

روغن درختچه چای یک ضدعفونی کننده موثر به شمار می آید که با از بین بردن باکتری های عامل بوی بد، می تواند شما را از بوی بد کفش ها برهاند. بهترین شیوه برای استفاده از روغن درختچه چای آن است که هفته ای یک بار مقداری از آن را در کفش بریزید و سپس کفش را به مدت یک شب در محلی قرار دهید که تهویه هوا صورت بگیرد.

2) بیکینگ پودر

بیکینگ پودر یکی از مواد طبیعی است که بیشترین کاربرد را برای رفع بوهای بد دارد؛ چرا که پزشکان از آن برای رفع بوی بد زباله ها بسیار استفاده می کنند. برای رفع بوی بد کفشهای ورزشی توصیه می شود که مقداری بکینگ پودر در داخل کفش بریزید سپس آن را تکان داده تا در تمام قسمتهای داخل کفش منتشر شود. آن را به مدت یک شب در همین وضعیت قرار دهید و روز بعد بکینگ پودرها را پاک کنید. و برای آنکه نتایج بهتری بگیرید این کار را هفته ای یکبار تکرار کنید.

3) ترکیب گیاه مریم گلی و اسطوخودوس

ترکیب گیاه مریم گلی و اسطوخودوس(لاوندر) در رفع بوهای بد کفشهای ورزشی موثر است. توصیه می شود که بلافاصله پس از پایان فعالیت ورزشی، این گیاهان را در داخل کفش ورزشی قرار دهید و بهتر است که کفش را در محلی آفتاب گیر و با تهویه مناسب قرار دهید. گیاه مریم گلی و اسطوخودوس بوی مطبوعی به کفش ها می دهند.

4) مرکبات

پوست لیمو و پرتقال و دیگر مرکبات به عنوان خوشبوکننده های طبیعی هوا بکار می روند. همچنین از مواد طبیعی برای رفع بوی بد کفشها به شمار می آیند. از این رو بهتر است پوست مرکبات را دور نریزید بلکه آنها را یک شب کامل درداخل کفش قرار دهید تا شما را از بوی بد کفشها برهانند.

اما نباید فراموش کرد که نوع کفش نیز نقشی مهم در ایجاد بوی بد دارد و به طور کلی بهترین راه برای رها شدن از بوی بد کفشها، تغییر کفی به طور منظم و یا استفاده از کفی های از بین برنده بوی بد است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا