پزشکی و سلامت

با این خوش بوکننده خوراکی بدن آشنا شوید

 

 

یکی از پیشرفت های جدید در عصر حاضر تشویق به خوردن برخی مواد غذایی برای خوشبو کردن بدن می باشد.

مصرف سیر باعث خوش بویی بدن می شود

مطالعات وسیعی در زمینه اثر مواد غذایی بر ایجاد بوی مطبوع بدن در دنیا و به خصوص در کشورهای اروپای شرقی به انجام رسیده است که نتایج جالبی نیز در پی داشته است. در واقع بسیاری از دانشمندان سلامت معتقدندکه خوردن برخی مواد غذایی می توانند اثرات مثبت یا منفی زیادی بر روی غدد عرق گذاشته و باعث ایجاد بوهای مطبوع یا نامطبوع بدن شوند.

 

نظرات علمی در مورد نقش مواد غذایی بر ایجاد بوی بدن

تحقیقات در زمینه منشا بوی خاص بدن مردم مشرق زمین مشخص کرد که مصرف زیاد ادویه جات به دلیل شرایط آب و هوای خاصی که در مناطق مذکور وجود دارد، می تواند میزان فعالیت غدد عرق را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل برخی متخصصان سلامت در دانشگاه های اروپایی به دنبال مواد غذایی می گردند که مصرف آنها باعث ایجاد بو و جذابیت بیشتر فرد در جامعه شود. چراکه محققان معتقدند همانطور که مصرف زیاد ادویه ها می تواند بوی خاصی را در بدن مردم مشرق زمین ایجاد نماید، مصرف برخی مواد غذایی هم می توانند رایحه های دلپذیری را بر بدن افراد ایجاد نمایند و در صورتی که بتوان از مصرف مواد غذایی به جای استعمال خوشبوکننده های شیمیایی استفاده نمود، می توان از مضرات مواد شیمیایی خوشبو کننده های صنعتی نیز در امان قرار گرفت.


نقش سیر در خوشبویی بدن

نتیجه تحقیقات در مورد اثر مصرف سیر برای خوشبویی بدن

نتیجه سه تحقیق که در دانشگاه چارلز شهر پراگ جمهوری چک به انجام رسیده، نشان داده که مصرف سیر در غذاهای مردم به خصوص باعث ایجاد بوی مطبوعی در بدن آنها می شود که این بو از هر نوع عطر و یا لوسیونی برای جنس مخالف مطبوع تر می باشد. بنابراین برخی متخصصان بهداشت عنوان می کنند که مردم و به خصوص آقایان در رژیم غذایی خود سیر استفاده نمایند تا بدن آنها بوی مطبوعی به خود بگیرد.

 

نظر مخالفان در مورد مصرف سیر به عنوان خوشبوکننده

برخی از صاحبنظران مخالف این اثر سیر بر خوشبویی بدن هستند و معتقدند که به خاطر گوگرد بالای سیر، مصرف زیاد آن در غذا باعث می شود تا دهان فرد بوی نامطبوعی داشته باشد که این امر باعث آزردگی خاطر خود و دیگران خواهد شد.

 

چه مقدار سیر بدن را خوشبو می کند؟

 

محققان علوم سلامت در پاسخ به این انتقاد صاحبنظران عنوان می کنند که مصرف تنها دوازده گرم سیر در وعده غذایی می تواند این اثر مثبت را برای ایجاد بوی مطبوع بدن داشته باشد و طبیعتا مقادیر بالای آن می تواند برای بدن بسیار مضر باشد و اثرات مثبتی هم بر عملکرد غدد عرق برای خوشبو کردن در پی نداشته باشد.

 

نکته پایانی

توصیه می شود که به وعده های غذایی خود سیر را به عنوان یک ادویه اضافه نمایید تا جذابیت شما در نظر دیگران بیشتر شود. این مساله ناشی از نقش آنتی اکسیدانی سیر در بدن می باشد که می تواند با ترکیبات مضر بدبوی بدن مبارزه نماید.

اختصاصی سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا