خانواده

افزایش 15درصدی تعرفه‌های پزشکی/ افزایش 20 درصدی نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

 

دکتر محمد آقاجانی گفت: در جلسه هیئت وزیران مصوب شد 15 درصد در نرخ تعرفه‌های پزشکی افزایش ایجاد شود، همچنین نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها 20 درصد ارتقا یابد.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تعرفه‌های جدید را اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوصی درسال جاری 15درصد افزایش خواهد یافت.

 

بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی 92 هزار ریال، متخصصین 115 هزار ریال و فوق تخصص 138 هزار ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190 هزار ریال،‌ متخصصین 300 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص380 هزار ریال می باشد.

 

آقاجانی گفت: بر اساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی (هتلینگ) 20 درصد افزایش یافته است.

 

وی گفت: شایان ذکر است درقالب مصوبه جدید هیئت محترم دولت میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی تنها 9 درصد خواهد بود. این درحالی است که هموطنان واجد بیمه سلامت در هنگام بستری تنها6 درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب، پرداخت می‌نمایند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: از سوی دیگر روستاییان،‌عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر واجد دفترچه بیمه روستایی و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند 3 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کند.

 

آقاجانی گفت: با توجه  به بازنگری کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت(ویرایش اول)در سال 1393 و اجرای ویرایش دوم این کتاب و اصلاح این ارزشها از تاریخ 94.01.01 رقم ریالی ضریب حق‌الزحمه خدمات پزشکی در سال 94 در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.

 

وی گفت: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیکی در بخش دولتی نیز تغییری پیدا نخواهد کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا